Avatar billede el-jacob Nybegynder
06. juli 2006 - 05:34 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at finde den optimale fragtserviceudbyder

Heysan Alle...

Står i den situation at jeg bor i 4700 Næstved: kortlink.dk/4700naestved/2ucn og skal have et computer/skrivebord som står i 6683 Føvling fragtet hjem til mig... og her er det så at jeg har brug for jeres hjælp (da jeg ikke har så meget tid til rådighed). Ville være fedt hvis at der var nogle derude som at vidste en del om private fragtserviceudbydere... yes opgaven: 1. find den fragtserviceudbyder som ville være bedst og billigst i mit tilfælde... 2. ville også være dejligt hvis at i kunne fortælle mig lidt om hvordan det hele kommer til at foregå: hvordan med aftaling tidspunkter f.eks. for hentning og levering?  eller hvordan med betaling? forefinder den først når man har fået sine ting leveret? osv. osv. osv. hvad i nu syntes ville være praktisk for en førstegangsbruger-af-en-fragtserviceudbyder som mig at vide

Peace out!
Avatar billede el-jacob Nybegynder
06. juli 2006 - 05:40 #1
Avatar billede madshammer Nybegynder
06. juli 2006 - 13:50 #2
Avatar billede Beach Mester
07. juli 2006 - 01:41 #3
Ring til et flyttefirma i din hjemkommune, de kan klare opgaven for private...

De gængse fragtfirmaer (GLS, DPD, DDF, PD, UPS, DHL mm) kræver at du er oprettet som kunde med SE-nummer for at kører med så stort og tungt gods.

Kender en hel del til det først omtalte fragtfirma  og de kører med pakker under 20 Kg. fra A til B for private. Prisliste her->
--->
http://www.pakke-shop.dk/
----->
http://www-276-i5.gls-holding.net/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/100000.htm
------->
http://www-276-i5.gls-holding.net/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/500057_parcelshop-pricelist.htm

Men selv hvis vægten var under 20 Kg så vil "pakken" næppe kunne holde 200Cm målt på længeste + korteste led.

Så mit bedste bud er at ringe til nærmeste flyttefirma og hører om de har en bil der kommer i nærheden af afsender og modtager og så får dem til at køre det orange på en transport der alligevel skal køres:-)

Mht. betaling så er det altid afsender der betaler kontant for fragten. I tilfælde af at modtager nægter at modtage godset har fragtmanden halveret sit tab på turen da han jo skal hele turen tilbage med godset til afsender. Jeg ved ikke hvordan det kører med flytteforretninger, tror her man aftaler en pris og et tidspunkt for pickup og drop med køber af turen og derefter betaler efter endt sur. Men grib knoglen og hør dem:-)

//Beach
Avatar billede Flyttefirma Nybegynder
05. april 2011 - 22:31 #4
Nu ligger mit Flyttefirma på Sjælland, er det så lokalt på Sjælland?

MVH Thomas
www.flyttefirmaet.dk
Avatar billede Stuk Praktikant
08. juli 2020 - 23:05 #5
Prøv at find en flyttefirma gennem www.flyttefirmanu.dk
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. juli 2020 - 23:35 #6
Hej Stuk. (#5)

Husk at det er forbudt at reklamere på eksperten.
Desuden er problemet nok blevet løst, eftersom at spørgsmålet blev oprettet i 2006.