Avatar billede komsam Juniormester
06. juli 2006 - 23:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning/udregning af afgiftbeløb på faktura

Kan jeg mon her finde hjælp til at indsætte (fast på alle salgsfakturaer)og få programmet til at udregne denne faste procentsats (afgift) af et fakturabeløb?
VH
komsam
Avatar billede mariaf Juniormester
07. juli 2006 - 22:01 #1
Ja, hvis du har det modul, der hedder afgifter.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
08. juli 2006 - 16:38 #2
Hvis du ikke har afgiftssystem, kan du skrive f.eks. -10 i fastrabat på alle kunder, og omdøbe slutrabat feltet på din faktura til Afgift. Så kommer der 10% afgift på alle fakturaer.

Hvis du har basisudvikling er der mange måder at autoberegne en afgift i feltet "gebyr før moms" op ordkart.

Ellers er det afgiftssystemet

//TP
Avatar billede komsam Juniormester
09. juli 2006 - 23:30 #3
En lille IKKE uvæsentlig detalje.:Denne afgift skal ind i et C 5 light program, det vil måske hjælpe lidt for de som kender dette program. Jeg afprøver lige tommy's svar og vender så tilbage..
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
10. juli 2006 - 08:10 #4
Hvis du benytter metoden med -rabat på detbitoren kan du oprette en standard debitor, hvor det står på, så kommer det aut. på alle nye debitorer.
Hvis afgiften skal bogføres separat kan du skrive en finanskonto i Debitor/Tilpasning/Grupper - Slutrabat.

//TP
Avatar billede mariaf Juniormester
10. juli 2006 - 19:17 #5
Det holder altså ikke! Metoden er fin nok, men sådan fungerer afgifter på varer ikke, og dermed giver det bare en hulens masse bøvl med told og skat - og revisoren.

Enten manuelt med en vare sat op som ydelse og manuel beregning hver gang eller også skal der tilkøbes afgiftsmodul.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
10. juli 2006 - 19:37 #6
Nu har manden jo ikke skrevet hvad det skal bruges til. Det kan jo være et simpelt fakturatillæg og ikke nogen offentlig afgift.
Avatar billede mariaf Juniormester
10. juli 2006 - 19:59 #7
Næ, det har du da sådan set ret i - jeg læste det som afgifter til det offentlige, men det kan jo lige så godt være et banalt gebyr. Og så virker din idé fint.
Avatar billede komsam Juniormester
10. juli 2006 - 20:24 #8
Ja, tak for svarene, nu er jeg "her" igen og har prøvet Tommy's svar m h t rabatten, systemet vil ikke acceptere minus (-) foran rabatten, ikke der hvor jeg er inde. Forkert sted måske? Og jo det er et simpelt fakturatillæg, som jeg jo gerne ville have programmet til at regne ud fra fakturabeløbet før moms for mig.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
10. juli 2006 - 23:14 #9
Feltet hedder "Fast Rabat" i debitor/Kartotek og det virker i alle versioner jeg kender.