Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
09. juli 2006 - 19:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad for en bærbar pc?

Hej jeg står og skal til at købe bærbar da jeg skal starte på HHX efter sommerferien. Men er meget i tvivl om hvad der er godt på markedet lige pt. Jge vil gerne have en som holder rigtig godt på strømmen helst de der 3-4 timer ... og hvor levetiden er længe på batteritet. ellers behøver det ikke være den store pc. skal ligge omkring 7-8 kg.
Har overvejet zepto?
Men er meget i tvivl hvad for en pc der lige er pengene værd.

Håber nogen kan komme med til råd.
Mvh. René
Avatar billede strych9 Praktikant
09. juli 2006 - 20:05 #1
og så skal den vel også helst være støjsvag og kunne køre de seneste spil flydende i max detail? =)

Nuvel, hvis det bare er batteritiden og mobiliteten du holder på så vil jeg anbefale en Centrino baseret maskine:
http://da.wikipedia.org/wiki/Centrino

Hvis du beslutter dig for en Centrino, så er mærket ligegyldigt for hardwaren er stort set den samme. Der skal du så kigge på pris, og ikke mindst på service hvis skidtet går i stykker. Jeg anbefaler feks at du får en med 3 års garanti på, og hvis du har sans for selv at udskifte dele med en servicemanual i hånden hvis noget går i stykker, så vælg et hvor producenten kan sende dig fornødne reservedele i stedet for at afhente hele maskinen. Det kan feks Dell, mens de ikke kan hos HP.
Avatar billede steak Nybegynder
09. juli 2006 - 20:37 #2
Altså så vil jeg sige at du skal købe dig en Acer. Jeg har selv købt en acer da jeg begynde på gym og det var nok det bedste køb jeg nogen sinde har gjordt. jeg gav 8000 for min ude i elektrik city. Så jeg syntes du skal anskaffe dig en Acer. dem kan du også få i mange forskellige prisklasser og til forskellige behov
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juli 2006 - 21:25 #4
Enig, Centrino, hvis bateritiden er meget vigtig. Centrino tilpasser ydeevnen til behovet, og sparer dermed strøm.

Du skal også overveje muligheden for at kunne tilkøbe et større batteri, som giver endnu længere batteri tid. F.eks. min Toshiba har omkring 2 timers batteri tid på standart batteri med trådløst net tændt. Med et større batteri kommer jeg helt op på 4 timers og 30 minutter batteri tid med strømspare funktionen på det trådløse netkort deaktiveret, så der er størst mulig hastighed på nettet.
Avatar billede espersen Novice
12. juli 2006 - 09:47 #5
klart Centrino!
grafikkort i forhold til behov (spil, 3d m.v. !)

smut forbi og læs køberguiden på http://laptopworld.dk/index.php?id=22

samt anmeldelserne på http://laptopworld.dk/index.php?id=44 (flere er på vej hen over sommeren!)
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2006 - 12:59 #6
kaster et svar ;o)  - men bare spørg løs !