Avatar billede zyper21 Nybegynder
11. juli 2006 - 15:32 Der er 19 kommentarer

Login til hjemmeside

Hej Eksperter!!

Jeg vil meget gerne have et login til en hjemmeside der ligger hos B-One. Den skulle gerne kunne beskytte hele sitet så man ikke kan komme ind ved blot at taste en forlængelse af stien i browseren og ikke blot enkelte sider. Og gerne hvis nogen har lyst til at lave det eller har noget liggende der nemt kunne benyttes...

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede zynzz Praktikant
11. juli 2006 - 15:46 #1
login form:

<form method="POST" action="login.php">
<input type="text" size="20" name="brugernavn" >
<input type="password" size="20" name="password">
<input type="submit" value="Login" name="login">
</form>

login.php:

<?php
session_start();
include('config.php');

if(!isset($_POST['login'])) {
    echo "Fejl!";
    }else{

        $resultat = mysql_query("SELECT id FROM `brugere` WHERE brugernavn = '".addslashes($_POST['brugernavn'])."' AND password = '".addslashes($_POST['password'])."'");
        $number = mysql_num_rows($resultat);
        $row = mysql_fetch_array($resultat);
        if($number == 1) {
        $_SESSION['uid'] = $row[id];
        header("Location:index.php");

        }else{ header("Location:fejl.php");

        }}
?>

Det der skal i toppen af dine sider:
<?
if(!isset($_SESSION['uid'])){
echo"Du skal være logget ind!";}

if(isset($_SESSION['uid'])){
echo"Du er logget ind!";}
?>

config.php:
// ændre disse oplysninger (*)
<?
$user = "brugernavn(*)";
$pass = "password(*)";
$db = "database(*)";
$host = "host(*)";
$connection = mysql_connect("$host","$user","$pass");
mysql_select_db("$db", $connection);
?>
Avatar billede zyper21 Nybegynder
11. juli 2006 - 16:03 #2
Betyder det at jeg skal skrive det på alle mine side??? Jeg har jo rigtig mange...

Eller kan det bare skrives i templaten som hele sitet bruger?
Avatar billede zynzz Praktikant
11. juli 2006 - 16:06 #3
Nej du skal kun skrive det på dem du gerne vil have beskyttet ( altså hvor man skal være logget ind)

<?
if(!isset($_SESSION['uid'])){
echo"Du skal være logget ind!";}

if(isset($_SESSION['uid'])){ ?>

Det du vil have beskyttet her

<?
}
?>
Avatar billede zyper21 Nybegynder
11. juli 2006 - 16:25 #4
Ja men jeg vil gerne have beskytte hele sitet... Så kan jeg vel ikke bruge ovenstående hvis det skal ind på alle de sider jeg vil beskytte (alle siderne da det er hele sitet).
Avatar billede zynzz Praktikant
11. juli 2006 - 16:28 #5
Altså man man ikke kunne se noget uden man er logget ind ?, men husk lige session_start(); i toppen af dine filer hvis ikke du kører det hele gennem en fil...
Avatar billede zyper21 Nybegynder
11. juli 2006 - 16:34 #6
Lige præcis - man SKAL logge ind for at se sitet...

Jeg har absolut ingen forstand på det, så jeg skal have det skåret ud i pap...
Avatar billede zynzz Praktikant
11. juli 2006 - 16:59 #7
Men derfor skal du stadig beskytte dine sider
Avatar billede zynzz Praktikant
11. juli 2006 - 19:04 #8
virker det ?
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. juli 2006 - 10:18 #9
Jeg har stadig ikke forstået eller fået svar på om jeg skal indsætte denne kode på alle mine sider hvis det er hele sitet der skal beskyttes. Hvis dette er tilfældet så er det ikke den løsning jeg leder efter, da jeg ikke har tænkt mig at sætte den kode ind på flere hunrede sider...

Det eneste jeg skal bruge er et login på den første side der vises når domænet skrives i browseren. Taster man rigtigt password kan man komme ind og se sitet ellers kan man ikke få adgang til sitet. Og det nytter ikke noget at folk evt. kunne skrive www.mitdomæne.com/billeder/ferie2005.html og så kunne se den side hvsi der ikke er logget ind.

Jeg håber du/I forstår min problemstilling.
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:21 #10
øhh flere hundrede ?, lyder lidt vildt...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
12. juli 2006 - 10:22 #11
så er der vist kun 1 løsning.. og det er hvis b-one tillader at man kan ændre htaccess i visse mapper. Så det må du jo lige høre dem om
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:23 #12
Men hvordan havde du ellers tænkt dig at man skulle beskytte det, hvis man indtaster stien i browsen, kan man jo se filen hvis ikke det er beskyttet..
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:24 #13
mcgoat, det kan du have ret i...
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. juli 2006 - 10:32 #14
Hele sitet bruger en template - det er ikke muligt at sætte koden ind der vel? For så ville den jo faktisk komme på alle siderne automatisk???

Men det ville måske ende ud i at der skulle indtastes password for hver side man ville trykke sig ind på, og det ville jo ikke være så smart!!!

Jeg høre lige B-one om hvilke muligheder der er...
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:47 #15
Hvad mener du med templade ?, du kan også give link
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. juli 2006 - 10:55 #16
I kan prøve at se her: www.silver-hornet.com

Al inholdet har jeg ikke lagt på endnu og det gør jeg ikke før siden er færdig, men der er rigtig mange flere menu punkter og masser af undersider...

Alle siderne bruger samme template... ideen var at der skulle være en hel blank side først hvor der kunne logges ind, og så skulle den pege på index siden.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. juli 2006 - 13:04 #17
fået snakket med b-one eller fundet en løsning?
Avatar billede zyper21 Nybegynder
17. juli 2006 - 13:22 #18
Jeg har fundet en løsning der virker pt...
Avatar billede zynzz Praktikant
17. juli 2006 - 16:54 #19
Hvilken en ?