Avatar billede viperfreak Nybegynder
11. juli 2006 - 17:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Passer det her sammen

Hej
Min bror har en PC med et Aopen AK73(A)-V bundkort http://global.aopen.com.tw/Products/mb/ak73(a)-v.htm. Vi sidder så og overvejer at opgradere den. Men passer det her i?

Grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175142
CPU: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10931
RAM: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48950 (Kan det passe at den kun kan tage 256 MB blokke og ikke 512? Den har i forvejen 2x256)
CPU-køler: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175127
Avatar billede klavil Seniormester
11. juli 2006 - 17:18 #1
Jeg vil sige ærligt. Det er spild af penge.
Det system her er alt for gammelt.
Spar heller lidt flere penge op og brug dem på en computer der er med på noderne.
De penge du vil bruge på dette system er smidt ud a vinet
Avatar billede viperfreak Nybegynder
11. juli 2006 - 17:27 #2
Samlet pris for det hele er cirka 1500... Maskinen bliver brugt til internet, mail og World War III - Så den behøver ikke være voldsom kraftig. Det nuværende er en 1,4 GHz med 512 PC133 og GeForce TI200 64MB SD...
Avatar billede hitchcock Praktikant
11. juli 2006 - 17:34 #3
Hvis I har bestemt jer for at opgradere til noget "lidt mere moderne", så er de valgte ting vel ok. Dog vil jeg mene at grafikkortet er så lille en opdatering, at det for sin vis kan være ligemeget! I vil ikke mærke den store forandring imellem det nye og det gamle grafikkort. Så hellere bruge 3-400 mere og få et ordentligt GeForce grafikkort.

Men klavil har fat i noget, I skal ikke bruge for mange ressourcer på at opgradere jeres computer. Om 2 år skal i højst ssandsynligt til det igen! Eller måske før endda. Men synes I har valgt nogle ok ting til jeres PC når man tænker på "lille" opgradering. :)
Avatar billede viperfreak Nybegynder
11. juli 2006 - 17:58 #4
Grafikkort - Der kan ikke sættes et større i end et der kører AGPx4... Og at give 2k for et der er større end den vi har fundet er lige voldsomt nok...

Grunden for selve opdateringen er at gøre den lidt kraftigere så den kan følge med i et par år, og til den tid degradere den til kun at arbejde med internet...

Men det største spg gik på om bundkortet understøtter de valgte ting??
Avatar billede klavil Seniormester
11. juli 2006 - 18:10 #5
Avatar billede viperfreak Nybegynder
11. juli 2006 - 18:12 #6
Hvordan finder jeg så ud af om den er det??
Avatar billede klavil Seniormester
11. juli 2006 - 18:13 #7
Avatar billede klavil Seniormester
11. juli 2006 - 18:17 #8
Avatar billede viperfreak Nybegynder
11. juli 2006 - 18:28 #9
Ok... Efter at have snakket lidt med min bror er vi kommet frem til at det nok bliver til en ny PC i stedet for...

Så sender du lige et svar klavil?
Avatar billede klavil Seniormester
11. juli 2006 - 18:40 #10
helt sikkert. Skriv hvis i skal have hjælp med den på et tidspunkt.
Avatar billede viperfreak Nybegynder
11. juli 2006 - 19:33 #11
Det kan være vi gør det... Tak for hjælpen