Avatar billede torbenhawk Praktikant
16. juli 2006 - 15:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AUTOMATISK metode til at gemme den samme fil på forskellige drev.

Hej eksperter,

Jeg leder efter en sikker metode til AUTOMATISK at gemme den/de samme filer på flere forskellige drev på én gang.
Dette ønske er fremkommet efter oplevelsen beskrevet i spm. http://www.eksperten.dk/spm/720625

1.) Det jeg først og fremmest ønsker er, at kunne gemme en word fil automatisk et antal steder, på én gang!
eks:
usb-key
ftp-drev
Hdd.

Og alt dette uden at skulle tænke over noget andet at trykke save en gang i mellem.

Er der en funktion i word der kan det?
Eller findes der et tilføjelses pgm.?
Eller er der en helt anden løsning?

2.) sekundært kunne det være cool hvis man kunne overføre denne metode til en hel mappe. Jeg bruger et udviklings værktøj der generer en hel række filer, derfor.
Avatar billede zynzz Praktikant
16. juli 2006 - 15:21 #1
Avatar billede supertekst Ekspert
16. juli 2006 - 15:22 #2
Gem & GemSom - funktionerne kan ændres - således at man selv kan indlægge VBA-koder, der gemmer på de ønskede drev :-)
Avatar billede torbenhawk Praktikant
16. juli 2006 - 15:34 #3
VBA-koder?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
16. juli 2006 - 15:42 #4
zynzz,
Har du selv erfaringer med nogle af dem?
Der er mange at vælge imellem.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. juli 2006 - 16:01 #5
Hvis denne kode indlægges i et modul i Normal.dot - så gemmes der flere steder (gem1 & gem2 ...... ved klik på knappen Gem:

Const Gem1 = "c:\"                'Her gemmes der
Const gem2 = "D:\"                '- " -
Sub FilerGem()                    'Erstatter den normale FilerGem
Dim filnavn
    filnavn = InputBox("Ændring af filnavn:", , ActiveDocument.Name, vbOKOnly)

    GemPå Gem1, filnavn
    GemPå gem2, filnavn
End Sub

Sub GemPå(drev, filnavn)
    ChangeFileOpenDirectory drev
    ActiveDocument.SaveAs FileName:=filnavn, FileFormat:= _
        wdFormatDocument, LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:= _
        True, WritePassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:= _
        False, SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, _
        SaveAsAOCELetter:=False
End Sub
Avatar billede zynzz Praktikant
16. juli 2006 - 16:42 #6
torbenhawk, jeg må erkende jeg ikke selv har prøvet dem...
Avatar billede torbenhawk Praktikant
16. juli 2006 - 17:03 #7
zynzz,
Jeg overvejer kraftigt din løsning da supertekst løsning virker en smule for avanceret for mig!! Sorry  : |
Jeg kikker på det i aften. Da har jeg bedre tid.

Flere erfaringer og forslag ønskes stadig

Foreløbig tak.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
28. august 2006 - 03:13 #8
Hey zynzz,
smid et svar jeg brugte din løsning med allwaysync, det er et fantastisk godt pgm. som jeg derfor har købt.

Tak for hjælpen.
Avatar billede zynzz Praktikant
04. september 2006 - 16:14 #9
svar