Avatar billede le_mac Nybegynder
17. juli 2006 - 22:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stofa-nyheder i 2006?

Hej eksperter.

Efter lang tids overvejelse skifter jeg nu mit 2Mbit ADSL hos TDC ud med Stofas Flex 4 Mbit. På Stofas hjemmeside kan man læse, at forbindelsen senest 1. september opgraderes til 6 Mbit. Upload bliver 384 kbit, mod mine nuværende 512.

Men, men. Når CyberCity starter på ADSL2 og udrulningen af fibernet fortsætter osv. osv., kommer Stofa jo under pres.

Jeg mener at have læst, at Stofa barsler med 10-20 Mbit forbindelser senere på året. Er der nogen, der kan kommentere på dette? Og hvad med upload - 384 kbit er jo i bedste fald til at trække på smilebåndet over...

Hvad er egentlig den forventede maksimale kapacitet på kabelbaserede forbindelser?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2006 - 22:59 #1
384 kbit er i langt de fleste tilfælde nok til de fleste  -kører selv med 256 og er godt tilfreds med hastigheden - det kommer jo helt an på til hvad brug man skal bruge hurtigere upload hastighed.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
18. juli 2006 - 01:09 #2
384kbit er i underkanten når man sidder med en 6mbit download.. husk på at der bliver sendt mange "tak-pakker-jeg-har-modtaget-den-rigtige-pakke-send-du-bare-den-næste"-pakker

og når du sender lidt større mails er det jo også lidt rart med en god upload..

10/10 mbit - så bliver det sjovt :o)

Men ellers har jeg intet hørt med Stofa. Men mon ikke de kommer igang med noget?
Avatar billede le_mac Nybegynder
18. juli 2006 - 10:10 #3
Jeg sender ofte store mails, ligesom jeg laver backup af filer på et unix system "ude i byen". Ganske vist kan jeg jo bare gå ud og "sætte kaffe over", mens filerne/mails overføres, men der *er* da et markant misforhold mellem 6 Mbit og 384 kbit, faktisk en faktor 16.

Men er der ikke nogen, der kender lidt til fremtidsudsigterne for Stofa-brugere?
Avatar billede le_mac Nybegynder
18. juli 2006 - 23:18 #4
Nå, der var ikke så meget respons.

Jeg lukker spørgsmålet - og undgår derved kommentarer vedrørende langvarigt åbne spørgsmål. ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2006 - 23:44 #5
For nyheder omkring Stofanet, kig på www.stofanet.dk
De har ikke noget 10/20 Mbit på vej.
Avatar billede morhan Novice
18. juli 2006 - 23:52 #6
Mht forholdet mellem dl/up. Jeg sidder på en 4096/256 fra TDC, det giver også et forhold på faktor 16, men jeg har ingen problemer overhovedet med "tak-pakker-jeg-har-modtaget-den-rigtige-pakke-send-du-bare-den-næste"-pakker

Jeg har dog heller ikke det store behov for at sende backup ud i byen :)

TDC har lovet os 20-50 Mbit senere på året