Avatar billede pwn Forsker
24. juli 2006 - 13:57 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Få Outlook Express data ud fra disk

Bundkortet på en bærbar er gået. Jeg har taget disken ud og overført da fra officepakken. Jeg mangler at overføre data fra Outlook Express. Jeg har fundet mappen med *.dbx filer og kopieret dem over samme sted på en stationær maskien, men indholdet dukker ikke op når jeg starter OE. Hvad går galt? Kan de importes?
Avatar billede spine Nybegynder
24. juli 2006 - 13:59 #1
ja du skal lige omkring importeringe..

fil - importer - meddelelser, og så vælger du version, placering osv.. og så henter den dine meddelelser ind :)
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2006 - 14:12 #2
Blot som reference hvor der også nævnes hvordan du inporterer adressekartoteket og konti.

Sådan sikkerhedskopieres og gendannes Outlook Express-data
http://support.microsoft.com/?kbid=270670
Avatar billede pwn Forsker
24. juli 2006 - 14:28 #3
Når jeg importerer og peger på den mappe fra den bærbares drev med dbx-filerne får jeg en fejlmeddelelse: "Der er ingen meddelelser i denne mappe, eller eet andet program har de påkrævede filer åbne..."
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. juli 2006 - 14:31 #4
prøv at "vis skjulte filer" ..

åben en mappe, gå i funktioner/mappeindstillinger/vis.. og fjern fluebenet i "skjul systemfiler.. m.m.."
og prøv om du kan se filerne nu.
stien til dine mails er sikkert.--C:\Documents and Settings\user\Application Data\Identities\{2348FA18-2344E-4B2C-B08F-70CA62AF75F5}
el.->
C:\Documents and Settings\user\Lokale indstillinger\Application Data\Identi123FA18-23E-42B2C-B08F-230CA62AF75F5}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede pwn Forsker
24. juli 2006 - 14:50 #5
Der kom ikke flere filer frem ved "vis alle filer".
Der er 9 dbx-filer i alt. Når jeg højre klikker på fx. indbakke (12 MB) og vælger Åbn med Outlook Express - åbner programmet, men der er ingen mails eller andet.
Mangler der filer fra andre steder end i mappen Identities?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. juli 2006 - 14:53 #6
prøv den anden sti.?

eller prøv at importere dem.
Avatar billede pwn Forsker
24. juli 2006 - 14:56 #7
Jeg har søgt at importere og pege på mappen, hvor dbx-filerne ligger, men det giver den ovennævnte fejlmeddelelse.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
24. juli 2006 - 14:59 #8
Hvad hvis du ændrer stien i outlook som den gemmer mails i?
Tag evt lige backup af dine mails først.
Avatar billede pwn Forsker
24. juli 2006 - 15:05 #9
Jeg ved ikke lige, hvad du mener Bubaa - det eneste jeg har er en HD fra en smadret bærbar, hvor jeg gerne vil fiske mails ud. Det eneste jeg kan finde er 9 *.dbx filer. Jeg har tilsleuttet den bærbares HD til en ren stationær via en ekstern USB-boks - og her har jeg bl.a. forsøgt at importere direkte fra den mappe, hvor filerne ligger, men uden held. Jeg har også overført filerne til en mappe på den stionære, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juli 2006 - 15:11 #10
"Jeg har også overført filerne til en mappe på den stionære, men det hjalp heller ikke."
Det skal være den rigtige mappe du overfører dem til, ellers virker det ikke!

Åbn Outlook Express.
Funktioner -> Indstillinger -> Vedligeholdelse -> Lagringsmappe

Her kan du se stien til mappen. Kopier den eller skriv den ned.

Luk Outlook Express.
Kopier dine .dbx filer ind i mappen du lige fandt frem til.
Der vil være nogen magen til i mappen, dem siger du "Ja" til at overskrive.

Åbn Outlook Express, og du vil se dine mails.
Avatar billede pwn Forsker
24. juli 2006 - 15:12 #11
Så lykkedes det - satte hak i "andre lagrings..." under import. Jeg fordeler points - tak for hjælpen:-)
Avatar billede spine Nybegynder
24. juli 2006 - 15:23 #12
ingen årsag :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester