Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juli 2006 - 00:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

.ai filer kan ikke slettes?

hej

Hvordan kan det v¿re at jeg ikke kan slette .Ai (illustrator) filer fra mine maskiner?

jeg har ingen problemer med andre filtyper
har fors¸gt alt hvad jeg kan finde på (safe mode, osv)
men får hele tiden meddelsen "filerne bruges af et andet program og kan ikke slettes" ..eller omd¸bes)

filerne er ikke shared og den ene maskine har aldrig v¿ret online
k¸rer XP home på den ene og XP pro på den anden.
home er fuldt opdateret Pro er ikke opdateret i ca. 6mdr.

det er mystisk? - det er "grafiske filer uden links, kode eller anden kommunikation ud af filen.... it does not make sense???

:-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. juli 2006 - 00:35 #1
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. juli 2006 - 00:43 #2
ProcessExplorer fra www.sysinternals.com kan mange ting, bl.a. fortælle hvilket program som har en lås på dine filer
Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. juli 2006 - 02:44 #3
smut ind på denne hjemmeside: http://ccollomb.free.fr/unlocker/ og hent deres program.

Jeg er vild med det program. Du kan se hvilke processer der har adgang til filen, og så kan du slette filen, uanset hvem eller hvad der har gang i filen! Det er et genialt godt program. Installerer det overalt jeg kan komme til det ;o)
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juli 2006 - 18:47 #4
fine links, vil bestemt unders¸ge dem alle.
Men sp¸rgsmålet om "hvorfor" lige netop .ai filer ikke vil slettes
kune jeg godt bruge et bud på? :-)

jeg kunne forstå det hvis der var tale om systemfiler eller filer med links eller anden kommunikation eller variabler ind/ud, men .ai filerne er jo blot en "grafisk" fil, selv text er "outlinet" til grafiske elementer, så de ikke bruger system fonte l¿ngere.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2006 - 04:20 #5
så fors¸ger jeg at oprette i en mere egnet kategori..
11. august 2006 - 09:19 #6
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2006 - 09:42 #7
så lovende ud, men den virker ikke?
(på XP sp2 - computer er ikke online og ikke fuldt opdateret)
11. august 2006 - 09:51 #8
Linket eller omtalte program ? (Har ikke afprøvet programmet selv...)
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2006 - 09:59 #9
nå men jeg fik fjernet filerne med "unlocker" (fastwrite's link)
så jeg har oprettet et point sp¸rgsmål til fastlocker her:
http://www.eksperten.dk/spm/725485

men det ville stadig v¿re fedt med en forklaring på HVORFOR det sker
og så lige med .ai filer?
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2006 - 10:00 #10
dr1: linket var fint nok n.bat filen (install) vil ikke eksekvers (ej heller afinstalleres)
11. august 2006 - 10:14 #11
n.bat filen ???

WhoLockMe104.zip indeholder ->
Install.bat
Install.txt
Uninstall.bat
WhoLockMe.dll
WhoLockMe.exe
11. august 2006 - 10:20 #12
... fidusen er når WhoLockMe104.zip er pakket ud i en passende mappe ( #\Programmer\WhoLockMe104\* ?) så rulles Install.bat én gang.

Derefter vil du med HøjreMusseTast på en "låst" fil se et punkt i menuen [Who Lock Me...] og så 'et eller andet' - ka' ikke afprøve yderliger da jeg ikke har nogle 'låste' filer ...
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2006 - 10:40 #13
ja så langt kom jeg også, men den sletter ikke filerne hos mig
eller rettere den gjorde det 1 gang derefter vil den ikke mere.

n.bat er en typo det er Install.bat der var tale om, sorry :-)

"unlocker" klarede det fint det er min explorer.exe der laver ballade alle gange...?
11. august 2006 - 11:22 #14
... som sagt så har jeg pt. ikke mulighed for at afprøve...