Avatar billede ivanizmir Nybegynder
02. august 2006 - 01:38 Der er 5 kommentarer

DVI adapter til VGA, Pludselig blev den ene skærm blå

Hey.
Jeg købte for ikke så lang tid siden et nVIDIA GeForce 6600GT grafikkort til min PC, og det har kørt fint indtil nu.. Jeg kører med to almindelige monitorer. Pludselig blev den ene skærm meget blå i udseendet. Der er tale om den monitor der er forbundet med DVI til VGA adapteren. Det er ligegyldigt hvilken monitor jeg tilslutter, så jeg har en idé om, at det muligvis kan være adapteren den er gal med - og i værste fald en defekt i grafikkortet. Den er allerede blå under opstarten til Windows XP. Jeg har testet med drivere og skærmtemperaturer osv. Nogle der har haft dette problem - og evt. en løsning på det - eller skal kortet til reperation ?
Avatar billede allanfo Praktikant
02. august 2006 - 04:03 #1
Det lyder nærmest som om et stik (enten i adapteren eller i grafikkortet) er defekt. Prøv at vrikke en lille smule med adapteren og hold øje med skærmen imens.
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
02. august 2006 - 04:07 #2
Mnjah, der sker ikke rigtig noget - jeg har også haft kortet ude og puste lidt på på det og sådn, for at fjerne støv o.lign.
Avatar billede allanfo Praktikant
04. august 2006 - 15:02 #3
Så var det nok en god idé at prøve med en anden adapter.
Hvor gammel er kortet i øvrigt? Hvis det er under 1/2 år gammel, er der jo fuld garanti på. At reparere på sådan et kort er nærmest umuligt - din forhandler vil jo nok bare ombytte det.
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
11. august 2006 - 15:15 #4
Ja, problemet er bare at butikken er lukket, og det skal sendes til en postbox - har prøvet at få repareret et kort før, det tog meeeeget lang tid at få tilbage. Jeg har desværre ikke den store tiltro til forhandlerne (måske en fordom).
Men jeg prøver med en anden adapter først anyway.
Avatar billede allanfo Praktikant
11. august 2006 - 20:16 #5
Hvilken forretning købte du da det i?