Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. august 2006 - 16:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

104% belastning af ADSL

Hej E

Jeg har en server med 2 netkort, der bruges som Router.
Internetforbindelsen arbejder på højtryk til serveren, men ikke videre ude på lan. Den er nyinstalleret og med virusscanner.

Jeg har tjekket alt, logfiler, Exchange står IKKE og pumper mails afsted, og der er ikke nogen processor der ikke skal være der. Der kommer ikke yderlige data til på harddisken, dvs. den downloader ikke noget til harddiske, men den downloader helt vildt. TDC siger at forbindelsen er blevet belastet med 104% igennem de sidste døgn.

Hvad kan det være??? Et angreb....
04. august 2006 - 20:05 #1
... har du FireWall + WindowsUpdate elementer til din W2003 Server ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. august 2006 - 10:17 #2
Ja, den kører med RRAS Firewall og er fuld opdateret.
05. august 2006 - 14:10 #3
... hvis du afbryder internetforbindelsen (Stikket UD!) - er der så 'noget' der brokker sig ?
05. august 2006 - 14:15 #4
... hvordan ser/måler du "arbejder på højtryk til serveren" ?

Jeg bruger selv denne http://www.paessler.com/prtg til at grafisk måde trafikken. Har samme princip som dig - dog ikke Exchange. Også TDC forbindelse...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. august 2006 - 22:59 #5
Jeg har ikke målt selv, det er kun hvad TDC siger.

Jeg har kun terminal adgang til den, så jeg kan ikke teste med kablet.
Men det har været ude, og lige så snart det bliver sat i igen, suger den igen linien flad. Det kniber endda med at få oprettet terminal forbindelsen.
06. august 2006 - 23:21 #6
Jeg har desuden en gammel HUB http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/145/product-5442145.jpg med såkaldt "VU-meter" der viser belastningen imellem TDC's bos og indgangs netkortet.
Så har jeg hele tiden styr over hvad der sker og hvor meget... (512/128) ...

Men ellers nævnte http://www.paessler.com/prtg ... som viser det grafisk ...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. august 2006 - 15:08 #7
Prøvede ovenstående program, det var perfekt.
Jeg fandt ud af hvilken IP angrebet kom fra, og fik blokeret for det.
Desuden kom angrebet fra en af TDC's servere, så de har lige fået et praj med på vejen.

Smid et svar.
07. august 2006 - 15:13 #8
Ping...

(Det var et [svar]...)