Avatar billede mlky Nybegynder
05. august 2006 - 11:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

bsod HVER gang jeg tabber ud af counter-strike

jeg får bsod når jeg tabber ud af counter-strike og får den her fejl

*** 0x000000d1 (oxbaf74020, 0x00000002, 0x00000001, 0xb8f4af38)

*** nv4_mini.sys - address b8f4af38 base at b8ed0000, datestamp 4410cb0a

jeg aner ik hvad jeg skal gøre ved det så jeg håber i kan hjælpe mig

her er lidt info om min computer

3700+
asus a8n-e
2x1gb gskill ddr400 T1 2.5-3-2-5
galaxy geforce 7900GT bruger cdrom driveren men har også prøvet den nyeste fra nvidia.com med samme resultat
creative audigy 2
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
05. august 2006 - 14:19 #1
Højst sandsynligt problemer med grafikkort el. grafikkort driver.
nv4_mini.sys er ofte grafikkort problem. Men jeg kan se du har forsøgt med forskellige driver. Prøv evt. at afinstallere driver og lad windowsupdate finde den istedet. Eller er jeg blank
Avatar billede mlky Nybegynder
05. august 2006 - 16:19 #2
jeg har aldrig prøvet at lade windowsupdate finde en driver, hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2006 - 23:04 #3
davs mlky @ xplayn :>

Efter lidt google-search, fandt jeg et par gutter med samme problem:

http://forums.2cpu.com/showthread.php?t=11772

De nævner i den tråd en speciel nvidia driver som løser problemet :)

Prøv at dl den nævnte driver og se om den hjælper.
Avatar billede mlky Nybegynder
05. august 2006 - 23:47 #4
jeg fandt intet om nogen speciel driver og ingen af dem har samme grafikkort som jeg har, tråden er desuden fra 2001.
Avatar billede kennot Nybegynder
06. august 2006 - 00:00 #5
mlky - synes ikke rigtig du har kigget ordenligt efter. Hvis du kigger længere ned på siden finder du også det her "VisionTEK GeFORCE 3 64 Meg (Mem 560/Core 245)" det må jo næsten være det graffikort han mener der matcher dit? :P Tror egentlig heller ikke at computer-verdenen har ændret sig særlig meget siden 2001 . Alt er jo næsten det samme :P
Avatar billede mlky Nybegynder
06. august 2006 - 00:02 #6
ah ja my bad, Høhø.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 00:29 #7
kennot. Jeg referede ikke til nogen med det gfxkort.

Jeg så bare at der nederst er en der skriver:

"Counterstrike with no BSOD, yay. 23.11 seem to be the first driver that have worked for me without killing me system."

Nu er det jo Counter-Strike han spiller når problemet opstår.

Ellers er du jo velkommen til at komme med et bedre forslag selv, når du ligefrem beskriver mit som værende helt til grin.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 00:36 #8
mlky, nu er det jo sådan at det er den samme nvidia driver som skal bruges til dit geforce kort, som det der skal bruges til f.eks. et Geforce 3.

"jeg fandt intet om nogen speciel driver"
- De nævner 23.11

Synes saktens du kan bruge den tråd til noget. Det er i hvert fald værd at prøve, men det er jo op til dig.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 00:51 #9
Har læst lidt mere på det.

Det typiske ting som kan løse problemet er:
- Kør en memorytest af rammene, og tjek at der ikke er fejl på dem.
- Tjek at grafikkortet ikke bliver for varmt imens du spiller.
- Prøv at update lydkort driveren (som lader til at være det som løser de fleste problemer inde for området)
Avatar billede mlky Nybegynder
06. august 2006 - 01:11 #10
det er ikke min ram, det er ikke min lydkort driver og det er ikke fordi mit grafikkort bliver for varmt

desuden løste jeg problemet ved at hente den her driver
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1415

altså du kan ik have meget forstand på computere hvis du tror at en driver fra 2001 virker til mit geforce 7900GT
Avatar billede mlky Nybegynder
06. august 2006 - 01:11 #11
jeg fandt selv svaret, no thx to philipp