Avatar billede henrixx Praktikant
06. august 2006 - 23:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne quicktime i systemtray

Hej

Jeg har et QuickTime icon i mit systemtray som jeg ikke kan slippe af med - jeg har været inde i Tilføj/Fjern programmer for at forsøge, at slippe af med den, men jeg kan ikke finde den på listen !

Jeg har kørt HijackThis og fundet følgende på QickTime:

Running processes:
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe

O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

Er det bare de eneste filer, som skal fjernes eller ?
06. august 2006 - 23:48 #1
Måske ->

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm - find [QuickTime] - deaktiver...

Sådan plejer jeg at gøre...
Avatar billede gratis Nybegynder
07. august 2006 - 00:11 #2
du fjerner denne linie med msconfig:
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

fordelen ved at bruge msconfig er at du ka slå det til igen hvis du sq for brug for det :)

denne linie:
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll

gør at du ka se quicktime i Internet Explorer, hvis du vil slå den fra så brug:

|Kontrolpanel|Interindstillinger|Programmer|Administrer| find bho'en (browser helper object) og flyt prikken til Deaktiver.
Avatar billede kraesten Nybegynder
07. august 2006 - 07:09 #3
I kontrolpanelet dobbeltklikker du på ikonet "QuickTime".
Derefter vælger du fanebladet "Avanceret" og der fjerner du det nederste hak, der hvor der står "Installer QuickTime-ikonet i systembakken" hvorefter du trykker "OK" og lukker kontrolpanelet igen.
Avatar billede gratis Nybegynder
07. august 2006 - 11:12 #4
kraesten> du har da fuldstændig ret, hvorfor gøre det mere bøvlet end det behøver at være ;)
Avatar billede henrixx Praktikant
07. august 2006 - 12:51 #5
Jeg fjernede den igennem HijackThis, så nu skulle den ged være barberet !
Avatar billede off-line Nybegynder
07. august 2006 - 14:04 #6
Freeware prog. WinPatrol, er rigtigt godt, fordi man kan klikke på de
forskellige opstarter, og se, hvor de hører hjemme. Desuden overvåger
programmet, når nye ting starter op, og spør, om det er i orden.
http://www.winpatrol.com/winpatrol.html