Avatar billede logitech33 Nybegynder
08. august 2006 - 12:56 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

mailing liste

jeg har et liste med omkringe 16000 e-mail addresse som jeg skal sende mail ud til ca. hver anden måned.. dertil skal jeg bruge en mailing software... er der nogen der kender et godt program til at sende mails.., helst via et script program "web baseret" med en eller anden form for god authentication..authentication er ikke et krav der jeg kan lave .htaccess beskyttelse

der skal være en webbaseret "notepad" hvor jeg kan skrive besked og tryk send .. så skal den sende alle mails ud, gerne dele op i 900 mails pr lykke da serveres ellers bliver overbelastet..

mvh
logitech33
Avatar billede barklund Nybegynder
08. august 2006 - 13:36 #1
Jeg foreslår at hente en "rigtig" mailingliste-software såsom mailman. Så kan du bare lave listen modereret og gøre det, så kun du kan sende mails til listen. Så kan du sende mails fra din egen mailklient.

Ellers vil jeg da foreslå en "professionel" løsning såsom http://ebrev.info - udviklet af nogle af mine gode venner :)

--
Morten Barklund
Avatar billede proviben Novice
08. august 2006 - 13:54 #2
Eller fx SmartSerialMail http://www.jam-software.com/smartserialmail/ - Når du har betalt får du 1 års adgang til at downloade seneste programversion.
Avatar billede logitech33 Nybegynder
08. august 2006 - 14:08 #3
jeg skal bruge et script og ikke et program..det skal virke lidt ligesom det der er inbygget i phpbb, ibf, vbulletin osv..
Avatar billede logitech33 Nybegynder
08. august 2006 - 14:11 #4
kan man bruge sit eget netforbindelse til at sende 16000 mails hver anden md ? har kun 1 mbit upload.
Avatar billede barklund Nybegynder
08. august 2006 - 14:15 #5
program, script, software - kald det hvad du vil. MailMan er jo bare en bunke (open source) scripts, som du uploader til din server og voila, du har en mailingliste. Og det er serveren, der gør arbejdet så med mindre du har serveren stående lokalt derhjemme, har din forbindelse ikke noget med det at gøre.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
08. august 2006 - 14:19 #6
Avatar billede logitech33 Nybegynder
08. august 2006 - 14:28 #7
jamen jeg tror jeg har fået svar nok :D men nu er jeg lidt i tvivl om hvem jeg skal give points til fordi alle svar er brug bar !! og jeg skal teste det forskellige scripts før jeg kan sige hvilket jeg vil bruge og der kan godt gå et par uger med det..
så hvem skal jeg give points ?
10 hver, er det fair ?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
08. august 2006 - 14:31 #8
Okay. :)
Avatar billede proviben Novice
08. august 2006 - 14:35 #9
Ok
Avatar billede barklund Nybegynder
08. august 2006 - 14:43 #10
Fine by me :)
Avatar billede barklund Nybegynder
29. august 2006 - 14:07 #11
Tark for points :)