Avatar billede klapiolsen Nybegynder
12. august 2006 - 18:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tjek om om en celle har en farve?

for et års tid siden fik jeg god hjælp til et lille visualbasic-modul der kan fortælle om en given celle har en funktion eller et indtastet tal.
http://www.eksperten.dk/spm/629786
Nu har jeg brug for en funktion i en celle der fortæller om en anden given celle har en baggrundsfarve -er  det muligt med et nyt visualbasic-modul?
Avatar billede kabbak Professor
12. august 2006 - 18:52 #1
Du kan godt få sådan en, men et farveskift i en celler trigger ikke en funktion.

Function ErFarvet(Celle As Range) As Boolean
  ErFarvet = Celle.Interior.ColorIndex <> xlNone ' tjekker om farven er forskellig fra ingenting
End Function
Avatar billede klapiolsen Nybegynder
13. august 2006 - 15:14 #2
Mange tak :) (af en eller anden mærkelig årsag fik jeg oprettet spørgsmålet her to gange, og har derfor også fået svaret gange to)-men smid et svar så du kan få point. Kender du evt et godt site med information om hvad visual basic can bruges til i excel. Jeg kiggede mig lidt omkring inden jeg stillede spørgsmålet, men fandt ikke noget brugbart.
vh
olsen
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2006 - 20:16 #3
15. august 2006 - 12:52 #4
Kabbak->kan jeg komme i kontakt med dig?
(20 95 32 64)
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2006 - 21:17 #5
Du kan tvinge den til at opdatere funktionen med denne komando, du kan vælge at sætte den i dit arks modul, men så opdateres den hvergang du skifter celle, du kan også sætte den i et modul og så kalde den en gang imellem.

Denne er til arkmodulet.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.CalculateFull
End Sub