Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. august 2006 - 21:33 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Print på Domain Printer uden adgangskonto

Hej E

Jeg har brug for at en række pc'er i workgroup skal kunne installere og printe på en printer i et 2003 domæne.
Det dur ikke at aktivere guest-kontoen, da brugerne skal blive promptet hvis de tilgår netværksdrev.
Det virker heller ikke med gruppen Everybody, da dette tilsyneladende ikke giver dem adgang.

Er der nogen der har en løsning på dette.
Avatar billede kim Nybegynder
15. august 2006 - 22:34 #1
har printeren en ip adresse ? så print til den.
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2006 - 00:25 #2
Den nemme løsning at sørge for at printeren har 1 IPadresse og printe direkte til den uden om den Windows 2003 printserver.

Hvis det er en Blækprinter kan den have problemer med det, men er det en mere pro LaserPrinter burde det ikke give nogen problemer.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
16. august 2006 - 07:53 #3
IP løsningen har jeg, men det kræver jo en driver.
Vi snakker om 100-150 bærbar der er på trådløst.

Men det er nok den vej vi må gå.
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2006 - 10:55 #4
Er det en meget speciel printer ? Der findes jo idag et hav af indbygget drivere til printere i Windows
Avatar billede bjuhl Nybegynder
16. august 2006 - 15:31 #5
Vi bruger bare ip direkte.

Er der nogen der skal have point.
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2006 - 18:09 #6
Svar.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. august 2006 - 07:45 #7
Vi deler