Avatar billede clemen Nybegynder
15. maj 2001 - 10:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Coca cola hvad er der i?

Under OL i Alanta viste coca cola hvad der var i en cola og hvilken mængder der skulle til at lave 13 liter cola. Jeg har set det men tænkte ikke på at skrive det ned. Er der nogle der har disse opslysninger? Så vidt jeg husker var der tilsat en anelse alkohol, men er ikke hel sikker.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. maj 2001 - 10:40 #1
Avatar billede parazite Nybegynder
15. maj 2001 - 10:40 #2
Ingredienser: Vand, sukker, kuldioxid, farvestof (E 150d), syre (E 338), aromaer (bl.a. koffein).

:)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. maj 2001 - 10:41 #3
Avatar billede top Nybegynder
15. maj 2001 - 10:43 #4
Dvs. der er omkring 9 promille alkohol i coca cola.. (under antagelse af at massefylden af ingredienserne er ens)
Avatar billede clemen Nybegynder
15. maj 2001 - 10:51 #5
Tak Kim, det var lige det jeg tænkte på. Jeg tror ikke selv på at den er den helt rigtige opskrift pga at coca cola selvfølgelig ikke vil offentliggøre den, men det var den jeg tænkte på. (-:p
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. maj 2001 - 11:00 #6
takker for points :)
Avatar billede prodic Mester
15. maj 2001 - 12:43 #7
Den rigtige opskrift er en af denne verdens mest velbevarede hemmeligheder. Wonder why?
Det lykkedes dog for et par japanske forskere, at skitsere indholdet i Coca Cola udfra nogle \"vilde\" analyser, men jeg tvivler på at opskriften nogen sinde er blevet offentligtgjort. Og at den nogen sinde bliver det.
Ved det kun fordi, jeg har arbejdet med udvikling/tilpasning af fødevarer :-)
Avatar billede lars_r Nybegynder
15. maj 2001 - 14:11 #8
Hvorfor skulle opskriften ikke offentliggøres? Selvom man laver en coca cola-kopi, så er det ikke nemt at sælge den billigere. Og der er vel ikke nogen, der vil giver flere penge for en kopi?