Avatar billede neonman Nybegynder
25. august 2006 - 19:30 Der er 2 kommentarer

rand med 2 tables og tjeck om en bruger har stemt en gang før.

Hej alle på experten sider og slåsere lidt med mit nye hot or not system for at slippe for alt for meget php code vil jeg bruge min SQL her.

jeg vil hive en rand(); id ud fra min table felt der hedere (hotornot) den skal så tjecke her om (hotornot) er aktiv = 1 og om brugeren (userid) != mit og (billedeid) != (hotornot billedeid) og til sidst tjecke om mit (userid) er blevet brugt til at stemme med før.

er der nogen der fatter hvad jeg skriver? og er der nogle der kan hjælpe mig med dette.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2006 - 20:56 #1
Noget i stil med:

SELECT billedtabel.*
FROM billedtabel
  LEFT OUTER JOIN stemmetabel
    ON billedtabel.billed_id = stemmetabel.billed_id
  AND stemmetabel.userid != {$userid}
WHERE billedtabel.billede_id != {$billeid}
  AND stemmetabel.userid IS NULL
Avatar billede neonman Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:11 #2
smid dit svar, så gir jeg dig lige points, dette spg. har været oppe i lang tid, :0) hvis ikke du angiver et svar inden 1 uge. vil jeg tage points selv.