Avatar billede ivanizmir Nybegynder
26. august 2006 - 23:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konfigurer Start Menu Places

Hey.

Jeg vil gerne høre, om nogen kender en metode til at fjerne programmer og genveje fra XP's Start Menu.

Under Run "kør" i start menuen, har IBM indsat en genvej til deres Productivity Center, og den vil jeg gerne fjerne.

Har prøvet TweakUI, og der er ingen mulighed for at konfigurere den del af startmenuen.

Nogle der ved hvordan man fixer den?
Avatar billede hcma Novice
27. august 2006 - 01:08 #1
kan du ikke bare deaktivere den:
start - kør - msconfig - fanebladet start  o.s.v.
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 02:14 #2
Du kan også fjerne genveje der ligger i start, programmer ,start Andre programmer kan du gå ind i indstillinger og deaktivere "Start med Windows"

vh

Jan
Avatar billede kalckar Nybegynder
27. august 2006 - 17:22 #3
Kan genvejen ikke søges frem i registreringsdatabasen?
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
28. august 2006 - 18:40 #4
Jeg tror ikke jeg fik forklaret det ordentlig, så her er lige en lille visualizerung:

http://geocities.com/ivan_izmir/start.jpg

Hvor det er ThinkVantage Productivity Center nede i højre hjørne jeg gerne vil af med.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2006 - 19:02 #5
som "kalckar" siger, søg på den i regedit, alternativt ka du hente dette program
"Registry Crawler" http://www.4developers.com/regc/ det er 1000 gange hurtigere end regedit at bruge og finder alle instandser af entryen på en gang.
Du har selvfølgelig tjekket i Kontrolpanelet om det er muligt at slå det fra der ? eller på IBM's site ? eller højreklikke på det og vælge slå fra/deaktiver ?
ikke at jeg tror du ka finde det nogle af de steder, da fabrikanterne elsker at brande deres pc'er med alt muligt skrammel :/
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
28. august 2006 - 22:09 #6
Hehe, nej - der var ingen hjælp at hente hos producenterne.
MEN - det var da et fantastisk lille program - vupti - så var den genvej væk - mange tak for det!

Jeg vil gerne dele points mellem gratis og kalckar, hvis det er muligt - i havde jo ret begge to :)
Avatar billede kalckar Nybegynder
28. august 2006 - 22:47 #7
Kender ikke lige pointsystemet.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2006 - 22:59 #8
herligt det ku klare det :0) jeg samler ikke på point, så dem gir' du bare til kalckar.

kalckar> her er en lille nyttig site om brug af Eksperten og Velkommen Til :) http://www.expfaq.dk/
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
28. august 2006 - 23:06 #9
ok, kalckar får points - så har jeg til gengæld sendt lidt god karma afsted til gratis.
Avatar billede kalckar Nybegynder
28. august 2006 - 23:08 #10
gratis, tak for linket. God lille intro. I øvrigt et super forum med videndeling så det basker.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2006 - 23:45 #11
ivanizmir> any time, tak for de goe' vibes :)
kalckar>> du er velkommen ;)