Avatar billede mancas11 Nybegynder
07. september 2006 - 09:45 Der er 2 kommentarer

IE Blokerer nye vinduer fra flash

Hej,

Jeg har et problem med XP SP2´s popupkiller i IE!

Jeg indlæser dynamisk tekst til Flash´s dynamiske teksfelter. Problemet er at hyperlinks i disse dynamiske teksfelter, der skal åbnes i nye vinduer, bliver blokeret af IE.

Jeg publiserer i øvrigt min flashmovie med window mode = transparent (hvilket iflg. div. fora gør forskellen...?)

Nogle forslag til hvordan jeg kommer udenom denne popup killer?
Avatar billede myth Nybegynder
08. september 2006 - 09:51 #1
Så vidt jeg husker - hæng mig ikke op på det her - så kan du komme uden om IE's pop-up blocker ved hjælp af javascript.

Ikke at jeg præcis ved hvordan du gør det men det burde være at finde på nettet.

IE's blocker registrerer hvis en pop-up bliver kaldt fra andet end et museklik. Dvs du skal have lavet noget javascript der siger til browseren at der er blevet klikket på et hyperlink (selvom der ikke er) og så kalde denne funktion på dine knapper i flash med f.eks.

on(release){
    getURL("java script:snydeklik();")
}

Håber det ga' lidt mening
Avatar billede mancas11 Nybegynder
11. september 2006 - 15:05 #2
Det har jeg forsøgt uden held! :-<