Avatar billede ghostweb Nybegynder
11. september 2006 - 23:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Script der gør at tekst kommer frem.

Hvordan gør jeg så hvis jeg har denne kode:

<P
              class=tale><b>Min tekst her</b></P>

Jeg skal have en felt hvor man kan skrive en besked og beskeden kommer ind i tale,
Avatar billede kaptajnknark Nybegynder
11. september 2006 - 23:35 #1
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål... Vil du have et tekstfelt som dem man skriver i her på eksperten når man opretter spørgsmål, hvorefter teksten kommer frem på din side efter at have trykket på en knap?
Avatar billede psykochicken Nybegynder
13. september 2006 - 11:46 #2
Den enkle måde:
<input type="text" value="" onkeyup="document.getElementById('mytxt').innerHTML=this.value"><br>
<span id="mytxt" class="tale">Din tekst kommer her !</span>

....men det kommer selvfølgelig an på hvad du vil bruge det til og hvordan, hvornår og på hvilke betingelser teksten skal overføres  ;o)

/psc
Avatar billede roenving Novice
19. september 2006 - 19:04 #3
PS. Man bør ikke bruge .innerHTML, da det for det første ikke er anerkendt af w3c, for det andet ikke er fremtidssikret ...

Sørg i stedet for at der findes noget i span'et og gør så:

.firstChild.nodeValue i stedet !-)
Avatar billede ghostweb Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:20 #4
Fandt ud af det på s2a.dk