Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
14. september 2006 - 10:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Error caused by Microsoft Office 2000

Error caused by Microsoft Office 2000: no solution available

Thank you for sending an error report to Microsoft.

Error report summary

Error type
Application crash.

Solution available
No.

What does this error mean?
An unknown error caused Microsoft Office 2000 to crash. This error might continue to cause Microsoft Office 2000 to crash.

Will a solution to this problem be available in the future?
No. Microsoft Office 2000 is now in its "Extended Support" phase. This phase of support for Microsoft Office 2000 began on July 1, 2004. Only security-related fixes for this version of Office are being created by Microsoft.

How long can I use Office 2000?
You can continue to use Microsoft Office 2000. The Microsoft Support Lifecycle policy has no effect on how long you can use a product. The Support Lifecycle policy outlines how long Microsoft will provide technical support for products.

You can go online to learn more about the Microsoft Support Lifecycle  and the Office Support Lifecycle.

Følgende besked kommer frem når jeg får vist detaljer om fejlrapport.
Fejlen opstår når jeg vil åbne én af mine egne skabeloner i Excel...

Hvad gør jeg???

Jeg SKAL kunne bruge skabelonerne...

På forhånd tak for hjælpen
Heidi :)
Avatar billede akss Nybegynder
14. september 2006 - 10:44 #1
Hej.

1. Arbejder du i Excel 2000.
2. Kan du oprette og gemme nye skabeloner i Excel 2000.
3. Hvis ja til begge ovenstående kan du sende mig skabelonen på K_S_S@hotmail.com, og jeg skal prøve at hente den ind i Excel 2003 eller excel 2007 BTR2, hvis det lykkes og fejlen findes og reperes kan jeg gemme som skabelon i excel 2000, og sende retur.
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
14. september 2006 - 10:47 #2
1. ja
2. ja

Jeg har ikke haft problemer med mine skabeloner før jeg opdaterede Office pakken i aftes... Det hele har kørt fint indtil nu...

Jeg sender dig skabelonerne og håber på du kan hjælpe mig :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2006 - 11:03 #3
Jeg har en tilsvarende fejl som jeg løste på følgende måde efter Laaaaaaang tids prøven sig frem.

1. afinstallering af officepakken
2. Repair af styresystemet (efterfuldt af scandisk og defrag)
3. kontrol af opdatering af styresystem og fuld patching ved konstaterede mangler (windows update + scandisk og defrag)
4. Installering af officepakken og fuld opdatering af alle elementer (office update + scanidsk og defrag)

Herefter virkede det og maskinen kørtre fint stadigvæk
Avatar billede akss Nybegynder
14. september 2006 - 11:04 #4
Hvilke opdateringer lavede du, kan du lave en "roll back", altså hvor du afinstaler disse opdateringer.
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
14. september 2006 - 11:11 #5
bufferzone>> Kan jeg så ikke nøjes med at afinstallere Office og installere det igen???
Eller anvende funktionen "Gendan installation" fra Reparer Office???

akss>> Jeg kan ikke lige huske hvilke opdateringer jeg lavede. Jeg opdaterede bare hvad der var... Jeg ville jo helst have det bedste fra Office - men havde da ikke lige regnet med at Office ville ødelægge mere end gavne og slet ikke at de ikke engang vil udbedre skaden!
Avatar billede akss Nybegynder
14. september 2006 - 11:16 #6
Hej Heidi.

Har prøvet at åbne dine filer og de kommer ud med fejl, excel er ikke istand til at læse dem. Eneste jeg kunne læse var Fakturaalm, den åbne perfekt.
Sletter dem alle om 1 time, hvis jeg ikke høre fra dig at du vil fakturaalm, retur i en gemt udgave. Beklager at jeg ikke kan hjælpe.

Hvis du har købt din office pakke som et pakke produkt i en detail butik eller online, har du tre support opkald til Microsoft, så de kan muligvis hjælp, ring 44890100, og bed om supporten.
AKSS
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
14. september 2006 - 11:51 #7
akss>> Faktura alm åbner faktisk også hos mig :)

Jeg ringer til supporten og håber de kan hjælpe :)

Tak for hjælpen ;)
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
14. september 2006 - 12:08 #8
Så har jeg lige snakket med supporten. Office 2000 har ikke mulighed for gratis support længere. Der skulle oprettes en sag til en pris af ca kr 600...
Office XP koster omkring 800... De vil da også bare have vi køber nyt!!!

Nå jeg prøver bufferzones forslag og ser om det kan hjælpe...
Avatar billede bak Seniormester
14. september 2006 - 12:20 #9
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2006 - 12:20 #10
Jeg kunne ikke nøjes med at afinstallerer og geninstallerer, jeg måtte hele den lange vej før det virkede til sidst. Jeg tror gejlen jeg havde hang sammen med noget registreringsdatabase snask, hvorfor repair uden office pakke var nødvendig
Avatar billede bak Seniormester
14. september 2006 - 12:27 #11
Afinstallering og geninstallering af office giver normalt ikke noget resultat, da, som bufferzone skriver, alle indstillinger bibehildes i registreringsdatabasen.

normalt vil det virke bedre under Start/Kør at skrive
excel.exe /unregserver

og bagefter
excel.exe /Regserver
Avatar billede learningvba Nybegynder
14. september 2006 - 12:54 #12
Jeg/vi har med blandet held forsøgt at fremtvinge Word 2003 til "geninstallation" blot ved at slette
hkcu\software\Microsoft\Office\11.0\Word
i registreringsdatabasen.
Det er ikke forsøgt med Excel-problemer, og ikke med Word 2000, så jeg ved ikke om det eventuelt kan hjælpe. (Det går hurtigere end af-inst.+inst. :-) )
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
14. september 2006 - 23:15 #13
Nu har jeg snart prøvet alt - tør ikke rode i registreringsdatabasen...
Så nu har jeg lavet nogle nye skabeloner... Derfor har jeg ikke været her omkring siden middag...

Men tak for forsøget... Håber nogen finder en løsning, hvis jeg skulle ende i samme situation igen...
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
03. oktober 2006 - 17:20 #14
Hmmm... Lukker og tager selv pointene...