Avatar billede djalfe Novice
17. september 2006 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker denne funktion ikke

function replaceTxt( inpTxt,whatTxt,toTxt)
    toTxtArr = split(toTxt,",")
    whatTxtArr = split(whatTxt,",")

    for i=0 to ubound(toTxtArr)
        todo = replace(inpTxt,whatTxtArr(i),toTxtArr(i))
    next
    replaceTxt = todo
end function

input: replaceTxt(request.Form("title"),"'"&chr(34),"´,″")

Fejl:
Subscript out of range: 'i'
Avatar billede nielle Nybegynder
17. september 2006 - 10:55 #1
Dine to arrays toTxtArr og whatTxtArr skal have lige mange elementer (eller i i det mindste skal whatTxtArr have lige mange eller flere elementer end toTxtArr). Hvis de ikke har dette, vil "i" i For-løkken på et eller andet tidspunkt løbe "ud over enden" af whatTxtArr. Da du splitter ved "," er dette kun opfyldt hvis inpTxt og whatTxt har lige mange kommaer.

Bortset fra dette, ser din funktion lidt underligt ud: Da For-løkken jo får lov til at løbe til ende, vil todo kun indehode det der svare til det sidste element i toTxtArr. Skulle resten ikke bruges til noget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. september 2006 - 11:05 #2
Jeg kan ikke sikker på hvad du vil med funktionen, men det ligner lidt det samme som http://www.w3schools.com/asp/met_htmlencode.asp sikkert er meget bedre til.
Avatar billede djalfe Novice
17. september 2006 - 11:15 #3
jeg vil gerne erstatte ' og " inden jeg smider teksten videre til min sql.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. september 2006 - 11:22 #4
Det er kun '-tegnet som er faligt i den sammenhæng, og den har svjv. ikke nogen html-encoding:

function replaceTxt(inpTxt)
    replaceTxt = Replace(inpTxt, "'", "''")
end function
Avatar billede nielle Nybegynder
17. september 2006 - 11:26 #5
'-tegnet og ′ er i øvrigt ikke det samme tegn. Prøv selv at sætte dem op ved siden af hinanden i et HTML-dokument.
Avatar billede djalfe Novice
17. september 2006 - 11:34 #6
ok, jeg siger rigtig mange tak, hvis du have dine velfortjente point, skal der lige et svar til :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
17. september 2006 - 11:35 #7
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
17. september 2006 - 11:35 #8
...