Avatar billede stigc Nybegynder
17. september 2006 - 22:58 Der er 8 kommentarer

DVB-T med stueantenne

Er der nogen i København det er lykkedes for at modtage digitalt tv på en stueantenne? Fx med sådan en USB ting med en lille antenne til. Jeg har prøvet to forskellige og har ikke kunne få hul igennem, selv fra 5. sal.

Kigger man på nedenstående kort, så betyder det hvide område (så vidt jeg kan læse) at signalet kun kan opfanges med en udendørs antenne i det meste af indre København og på broerne. Kan det virkelig være rigtigt?

http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/stue_hovedstaden.asp
Avatar billede thov Forsker
18. september 2006 - 04:48 #1
Jo da, det kan godt lade sig gøre. Både en Pinnacle og en Hauppauge USB-dongle trækker DVB-T ind på den medleverede 'strikkepind' her i Virum (2830) området.

Harald Nyborg sælger en aktiv stueantenne for 99kr.(uden 12V netadapter) - så ryger der yderligere en stribe betalingskanaler ind.
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. september 2006 - 11:45 #2
thov - hvad er det for betalingskanaler?:P Kunne vaere man skulle proeve det selvom jeg bor i Silkeborg?!
Avatar billede thov Forsker
18. september 2006 - 14:11 #3
Rolig nu - donglen finder disse, USYNLIGE, digitale kanaler:
canal 7
canal+
canal+ film
canal+ sport
disney
kanal 5
TV3
TV8
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. september 2006 - 14:29 #4
Er det nogle kanaler du kan se saa?
Avatar billede thov Forsker
18. september 2006 - 14:54 #5
Ja, her i Københavnstrup ser jeg DR1, DR2, TV2, SVT1 og SVT2.
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. september 2006 - 14:56 #6
for StigC's skyld skal jeg nok lade dette vaere min sidste post!

Er de andre kanaler kodet? Hvilket program bruger du til at modtager?
Avatar billede thov Forsker
18. september 2006 - 15:46 #7
Donglerne er bundlet med de nødvendige programmer til visning og optagelse.
DR1 o.s.v. er ikke kodet og bortset fra DR2, er de der også (til 2009), i analoge udgaver.
Avatar billede stigc Nybegynder
19. september 2006 - 22:39 #8
Er der nogen der har prøvet i midt Købenavn (eller broerne)?