Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
28. september 2006 - 09:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Alm. Sandisk eller Sandisk Extreme lll?

Jeg har lige bestilt et Canon Ixus 65 på kamerashop.dk....

Jeg købte et 1 Gb Sandisk ExtremeIII kort med til kameraet, men jeg ved ikke, om jeg bare skulle have købt et almindeligt Sandisk-kort.

Er der meget forskel på disse 2 kort?

Kortene kan ses på:

http://www.kamerashop.dk/acces.asp?id=3187

DGP
Avatar billede perj Nybegynder
28. september 2006 - 09:50 #1
Hukommelsen i dit kamera bliver hurtigere tømt når du anvender ExtremeIII (hurtigere kort). Tror ikke du mærker det med et Ixus 65, men kan tydeligt mærke det med D850 hvis du bare skyder løs.
Avatar billede perj Nybegynder
28. september 2006 - 10:06 #2
D850 = Canon D350. (Jeg har selv både D350 og Ixus 65.)
Her er hvad jeg lige kunne finde:http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?mode=news&ID=54
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 10:47 #3
Der kan være enorm forskel i hastigheden. Det kræver dog at "begge ender" understøtter det. Det vil sige USB 2 eller højere i både kamera/kortlæser og computer USB port, samt hastigheden på kortet.
Lån en USB-kortlæser uden USB2 understøttelse, så skal du se hastigheden falde. Den hurtigste måde er efter min mening altid direkte fra kameraet.
Avatar billede perj Nybegynder
28. september 2006 - 10:58 #4
http://www.dpreview.com/news/0409/04092806sandisk_extremeiii.asp
Rul lidt ned ad siden og læs hvad en photojournalist mener.
Har for øvrigt læst at man inden jul skulle kunne købe CompactFlash på 16 GB.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:50 #5
Er du tilfreds?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:09 #6
??
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:35 #7
Jeg byttede det om til et almindeligt SanDisk, og det virker fremragende...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:29 #8
Ok, skal vi lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:43 #9
??
Avatar billede Beach Mester
23. oktober 2006 - 01:33 #10
Akyhne--->
Prøv at ligge et svar, dette vil muligvis få dangalepose til at acceptere?

//Beach
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. oktober 2006 - 08:12 #11
dengalepose.dk må sige til, hvem der skal have point.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 10:49 #12
Skal vi lukke?