Avatar billede club-p Nybegynder
29. september 2006 - 17:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af hele computeren på et netværk

Hej jeg har lige købt en ny bærbar og vil nu gerne havde alle mine filer fra min stationærer computere over på min bærbare computere. Jeg har oprettet et netværk imellem de to computere. Men problemet er at jeg kun kan dele mapper. Hvordan gør jeg så jeg bare kan dele hele computeren (så jeg derefter kan henet det over på den bærbare computer). Der er installeret win XP på begge maskiner... Hvordan deler jeg hele min computer på et netværk

Eller har i andre ideer til at få flyttet alle filer over
Avatar billede mfalck Praktikant
29. september 2006 - 17:27 #1
som regel kan du tilgå den med \\computer\c$
Avatar billede club-p Nybegynder
29. september 2006 - 17:30 #2
hvad mener du??
kan du ikke skære det ud i pap hvad jeg skal gøre
Avatar billede kirkeby Nybegynder
29. september 2006 - 17:41 #3
Du skal bare dele alle dine drev..    så er det hele jo delt :-)

det mfalck mener er at du i din adresselinje skriver \\dit-computernavn så kan du se de ting der er det på computeren "dit-computernavn"

en nem løsning ville være at bruge en ekstern harddisk hvis du har sådan en til rådighed...

evt en usb key, alt efter hvor meget du har du skal have flyttet :-)
Avatar billede haverslev Novice
29. september 2006 - 17:44 #4
Du kan f.eks dele din harddisk.
H klik på den, vælg deling, sæt flueben i "del denne mappe på netværket" og "tillad brugere at ændre osv osv"
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
29. september 2006 - 18:03 #5
Det som mfalck mener er at der som default er en sahre der hedder C$
Det han skriver er en såkaldt UNC sti, hvis du skriver den i adresselinien i feks. internetexplorer, så skulle du gerne kunne få kontakt :-)
Avatar billede club-p Nybegynder
26. juni 2008 - 14:30 #6
Jeg lukker igen. Da inden har placeret et svar men kun kommentar tager jeg pointene selv - skriv hvis du er uenige så laver jeg det om :o)
Avatar billede haverslev Novice
26. juni 2008 - 19:06 #7
Du skal lige skrive hvad du gjorde og nå der ikke lægger et svar, så beder man selvfølgelig om det - sværere er det såmænd ikke:
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar