Avatar billede LLG Juniormester
03. oktober 2006 - 20:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke læse Xd ?

Jeg har anskaffet en kortlæser usb SanDisk 5-i-1. Den kan læse SD, Memory Stick, MMC og skulle også kunne læse xD kort.
SD kort går fint, men xD kan jeg ikke få den til at læse. Der kommer en meddelelse om at kortet ikke er formateret og om jeg ønsker at formeterer det. Ved forsøg på at formaterer kortet kommer der meddelelse om at "kortet kan ikke formateres". Kortet fungerer fint i mit digitalkamera og billeder kan overføres til PC ved brug af program de fulgte med kamaraet, mår kamera tilsluttes PC. Det er et xD kort type H. Er kortlæser defekt (er lige taget ud af pakning idag) eller overser jeg noget?
Avatar billede Mads Praktikant
30. oktober 2006 - 18:13 #1
har du prøvet at downloade en nyere software fra producentens hjemmeside? det kan være at installerings programmet på cd'en er forældet? Hvilket styresystem bruger du?
Men jeg tror ikke en kortlæser kan blive defekt.
Avatar billede LLG Juniormester
27. april 2008 - 20:27 #2
Kortlæser byttet, til en der dur, problem løst