Avatar billede zyper21 Nybegynder
06. oktober 2006 - 11:55 Der er 7 kommentarer

Revet papir

Hej,

Jeg står og skal bruge en side på (B)28cm x (H)30cm hvor siden ser ud til at være revet i stykker (og her inde under skal der være nogle billeder der kommer frem som ses).

Det jeg derfor søger er disse revet kanter, som der kan skaleres, selvfølgelig til en vis grænse!!

Selve siden der "rives" i stykker er hvid og det skal være i 300dpi.

Se evt. dette nedenstående link, hvilket er selve ideen i det, men det skal selvfølgelig se lidt mere "ægte" ud.

http://thumb.shutterstock.com/photos2/display_pic_with_logo/7387/7387,1126533128,9.jpg

Jeg håber der er nogen der kan/har lyst til at hjælpe.
Avatar billede weblex Nybegynder
06. oktober 2006 - 19:26 #1
Hvorfor skal det kunne skaleres?
Avatar billede miss-g Seniormester
07. oktober 2006 - 00:25 #2
Hvis du har en scanner kan du nemt selv lave det.

Tag et A4 ark og riv det over på den lange led. Dernæst scanner du de 2 sider ind - læg evt. noget mørkt som baggrund, så du nemmere kan fjerne ´baggrunden´.

Jeg har selv brugt metoden da jeg skulle bruge samme effekt i en folder.
Avatar billede weblex Nybegynder
07. oktober 2006 - 07:37 #3
Men det kan ikke skaleres... :)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. oktober 2006 - 09:47 #4
Næh det har du ret i weblex - men jeg undrer mig lige som dig hvorfor det skal kunne det?
Avatar billede zyper21 Nybegynder
09. oktober 2006 - 08:41 #5
Det behøver heller ikke nødvendigvis kunne skaleres... Jeg vil helst ikke skanne det da jeg gerne ville have en 3d effekt hvor det ser ud som om, kanterne på det revede bøjer op og nogen måske "ruller" lidt rundt som en cylinder... Jeg har svært ved at finde et billede hvor det er illustreret... men se evt dette:

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/487657/2/istockphoto_487657_ripped_paper_frame.jpg

Men det skulle gerne være en lige strækning der rives og ikke som på dette billede...
Avatar billede nielle_p Nybegynder
13. oktober 2006 - 15:31 #6
Hvis du bruger photoshop har de nogle filtre der kan lave den effekt.
Avatar billede weblex Nybegynder
13. oktober 2006 - 21:43 #7
Et af de filtre hedder splat:

http://www.alienskin.com/splat/index.html