Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 17:09 Der er 30 kommentarer

Boot.ini mangler og jeg kan ikke finde mit c drev

Hørte bare dr netradio, trykkede på space for at få computeren til at vågne. Musikken gik i hak og systemet genstartede.

Nu bibber computeren bare og jeg får en fejlmeddelelse der siger at boot.ini mangler eller er korrupt.

Jeg har haft gang i computeren via en start diskette, men c: drevet eksisterer ikke (måske noget med filsystemet?).

Jeg kan til enhver tid bare køre en system restore da det er en præinstalleret pakke computeren kom med, men det er essentielt at jeg får reddet nogle data på HDen. Og ja, jeg kunne selvfølgelig hive disken over i en anden computer, men hardisken er VIRKELIG gemt godt væk i det der latterlige minitower. Computeren skal kort sagt skilles ad i atomer, hvis det er løsningen, så jeg håber at nogen har nogle råd til hvordan jeg finder mit c drev og forhåbentligt bliver i stand til at genoprette boot.ini og dermed systemet.

Det der skal gemmes er forøvrigt bare tekstdokumenter, så hvis der er råd til hvordan jeg bare finder c drevet så kan det nok løses med diskette backup.

Jeg er dybt på skideren, da det er mine forældres computer, og vi har aftalt at de skal hente den imorgen.
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2006 - 17:16 #1
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2006 - 17:18 #2
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 17:26 #3
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 18:17 #4
Jeg kan jo ikke reparere boot.ini filem medmindre jeg kan se min harddisk..

Og den der med at kopiere de der to filer over for at få den til at starte xp op fra floppy lyder som lige det jeg har brug for, men den siger bare ugyldig systemdisk. Skal de kopieres ud på en startdisk eller hvad?
Filerne er jo også skjulte og de kan ikke laves ikke-skjulte, men det har vel ikke noget at sige?
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 18:19 #5
Og så skal det måske lige tilføjes at jeg ikke har en windows cd da det er en præinstalleret version der ligger der.
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 18:30 #6
My mistake.. Disketterne var IBM formatterede, så det var vist derfor.

Nu nåede jeg så lidt længere. Men nu siger den at der også er noget galt med hal.dll filen. Øv øv øv.

Hvad i alverden kan jeg gøre for at få adgang til mit c drev?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 18:40 #7
Jeg skal spise nu vender tilbage om lidt - har du overvejet en "Repair" http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2006 - 18:50 #8
"præinstalleret pakke" ....
helgec >>  jeg har ikke for gode erfaringer med nogle af de præinstallerede pakkeløsninger, hvor systemrestore kører hele systemet tilbage til den tilstand det var i ved levering.
came99 >>  du skriver at du IKKE har en win-cd.  Fik du ikke lavet en "restore-cd", som der nok står i din manual at du skulle gøre ?
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:11 #9
Nu har jeg lånt en windows cd.

Husk: Jeg skal bare ind på mit c drev, så KAN jeg vælge en system recovery når filerne er kopieret. Nu hvor den mangler både boot.ini og hal.dll, begynder det at ligne den letteste løsning.

Vræl.. Hvorfor skal det være så svært. Jeg lavede en fixmbr i windows system recovery fra cden, og nu siger den at den er formateret i et forkert eller ugyldigt format. Nu har jeg sgu opgivet, men så begynder den der recovery funktion også at drille.

Kort sagt så har problemet nu skiftet karakter. Jeg vender tilbage senere
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:40 #10
Man kan rolig sige at det går ned af bakke.

Nu er min hardisk fuldstændigt fucked. Når jeg prøver at lave en recoverey fra den diskette der fulgte med fre HP får jeg nogle fejlmeddelelser om en eller anden fejl med drev c og at det er invalid mediatype.
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:41 #11
Jeg kan dog stadig se harddisken i fdisk, så den er formentlig ikke i stykker.
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:49 #12
Man kan rolig sige t den her post har været en tour de force i en mand og sin computers rutchetur lige lukt i helvede. Jeg vil lige lave en status, for jeg håber godt nok at nogen kan hjælpe mig:

1)Computeren gik i ged pga nogle korrupte systemfiler
2)Jeg roder rundt med nogle forskellige startdiske, win CDer.
3)Forsøger nu at anvende en katastrofe-floppy fra computerproducenten, som skulle reetablere systemet, men får meldingen om drev c at det er invalid mediatype.

Målet er pt. at få det der system recovery til at virke så jeg helst kan få det lovlige styresystem den er købt med lagt på inden jeg afleverer den.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 21:12 #13
For nu at starte et sted - Har du en XP installations cd? - har du mere end 1 partition på disken? - Hvis nej, kan du sætte disken i som slave på en anden computer? - Svar nu inden alt for længe
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:24 #14
Disken er pakket så godt væk i computeren at jeg ikke kan komme derind.
Ja, jeg har en xp installations cd.
Ja, der er en 2 gb partition på disken også, men jeg er bange for at det er der at filerne til at genskabe det original styresystem ligger på, så det tør jeg ikke røre ved.
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:26 #15
Og målet er jo at undgå at installere fra win xp CDen som ikke er original, men derimod få lavet den system restore som burde være muligt fra den floppy der kom med computeren.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 21:29 #16
Har du ingen data som skal reddes først?
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:29 #17
Nu prøver jeg at formattere c drevet igen. Nu står den ig tygger på: "trying to recover allocation unit" Nået til 2100 indtil nu.

Er det skidt?
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:32 #18
Det med at redde data er for længst opgivet. Tough luck. Nu vil jeg bare MEGET gerne have systemet genetableret til fabriksstandard (oem windows), men som sagt så har jeg også en uoriginal winXP cd.

Andet legetøj inkluderer:

-En anden computer
-En floppydisk fra forhandleren der sætter en system restore igang. Men det virker pt ikke ordentlig, pga en fejl på den harddisk jeg nu er ved at prøve at formattere.

Står som sagt og prøver at "recover allocation unit". Nået til 2500 so far.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:36 #19
Hvorfor ikke følge helgec´s forslag om en repair? Så kan du samtidig se,
om der er kontakt din HD. Den skal kunne sesunder install.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 21:36 #20
OK du er lidt svær at hjælpe når du li`som kører solo - ja det kan godt være lidt skidt, jeg vil foreslå følgende.
Vælg fdisk - opret en partition på 30 Gb. - formater med FAT32 - herefter kører du scandisk med overfladescanning - hvis det viser sig at de 30 Gb. er OK forsætter vi derfra
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 21:37 #21
Repair er jo li`som yt nu når der er påbegyndt en formatering
Avatar billede off-line Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:41 #22
Formatering, Ok det overså jeg:(
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 21:43 #23
Jeg har lige kigget lidt på "came99" profil - det er måske lidt tidsspilde det her
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:51 #24
Jeg bliver vel nødt til at vente til den er færdig med det her. Jeg startede en format af c drevet og nu står der "trying to recover allocation unit" 14.000 indtil videre.

Kan det være at hele problemet, lige fra det oprindelige meltdown til problemerne med at køre den der Packard Bell system recovery, skyldes at harddisken rent faktisk ER i stykker?
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:55 #25
Helge, hvad i alverden mener du med det?
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2006 - 21:56 #26
helgec >>  ja, kan se at ud af 7 spørgsmål har came99 accepteret 3 og alle 3 er accepteret af ham/hende selv  :o)
så jeg trækker mig tilbage og abonnerer ikke mere på denne tråd ;o)
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:59 #27
Aha.. Kan du vise mig en eneste post hvor nogen har givet mig et råd der har virket, og at jeg så har undladt at give point? Nej, vel..
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 22:15 #28
Skal vi lige være enige om at ved 2 af de spørgsmål er der slet ikke indgivet nogle svar jeg kunne give point på, og at ingen af de tre spørgsmål er blevet løst.
Men det må I da meget undskylde.
Avatar billede came99 Nybegynder
07. oktober 2006 - 22:38 #29
Faktisk bryder jeg mig ikke om jeres antydninger, da der da ikke var noget jeg hellere ville end at se mit problem løst og MED GLÆDE og taknemmelighed trykke på "acceptere svar" knappen.

I antyder at jeg modtager brugbar hjælp og så løber fra pointgivningen. Som sagt så er INGEN af de problemer jeg har oprettet blevet løst, og ved de to af dem er der ikke engang nogle at give point til.

Men jeg begynder at fornemme at stedet her er et sted hvor man hellere vil slynge insinuationer over bordet end opføre sig ordentligt og give folk lidt slack. Får I for meget internet porno og for lidt af den ægte vare siden I har sådan en trang til at flame folk?

Im SO out of here.

Helge Christiansen og HC andersen. I var et fantastisk bekendtskab.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. oktober 2006 - 23:35 #30
Du er ved at formatere skriver du. Og følgende:trying to recover allocation unit" 14.000 indtil videre." Det lyder ikke som en normal formatering, hvor der bare
vises i procenter, hvor langt formationen er nået.
Formaterer du den ved hjælp af den lånte winCD med kommandoen "format C:" ?