Avatar billede france Novice
07. oktober 2006 - 17:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reverse - med stops ?

Hej.

Jeg skal bruge en reverse funktion i Flash.
I bund og grund skal man kunne klikke på to knapper - frem og tilbage - i en animationen, som illustrerer en firkant der bliver større og større eller mindre og mindre osv.

Det er svært at finde noget på nettet, og det eneste jeg har fundet vil IKKE reagere på de stops jeg sætter i tidslinien - og dette er vigtigt.

Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
07. oktober 2006 - 18:30 #1
Hmmm, medmindre det selvfølgelig er en lang tidslinie kan du vel bruge noget i stil med:

===========================

if (_root.frem == true) {
    nextFrame();
} else {
    prevFrame();
}

===========================
Dette skal selvfølgelig stå i hver frame. frem er så en variabel som indstilles til true hvis tidslinien skal bevæge sig frem, men false vil afspille den modsatte vej!
Avatar billede france Novice
07. oktober 2006 - 18:43 #2
jeg havde faktisk forstillet mig én lang tidslinie... er det da er problem ?
Det er nemlig klart det nemmeste for mig, da der skal jævnligt opdateres i det...
Avatar billede france Novice
07. oktober 2006 - 18:45 #3
er der måske en mulig for at jeg kan emaile dig en .fla fil så du kan se hvad jeg vil have den til at gøre ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
07. oktober 2006 - 19:45 #4
Sure.  menzah666@hotmail.com
Avatar billede france Novice
07. oktober 2006 - 21:24 #5
så skulle du gerne have post... ;-)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:28 #6
Har du modtaget en mail fra mig?
Avatar billede france Novice
11. oktober 2006 - 12:40 #7
Tak for hjælpen ;-)