Avatar billede exclusive Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:55 Der er 1 løsning

Flash > php > mySQL og modsat

Hej flashere :-D

Nu vil jeg gerne lære lidt mere om at få flash til at snakke med min mySQL :-)

Et nemt lille eksempel kunne jeg forstille mig, var vis jeg lavede den klassiske telefonliste :-)

Dvs. jeg har et input felt i flash med variablen "phone" og en knap til at sende variablen afsted til php med..

Her kan folk så sætte deres telefon nummer ind og sende det via php til min mySQL database...

-jeg vil gerne have at php'en separerer numrene med ; så jeg kan få følgende output senere: 12345678;12345678;12345678;12345678;
-jeg kunne også godt tænke mig at php'en tjekker databasen for om nummeret allerede eksisterer i databasen, og hvis det gør, skal den selvfølgelig ikke skrive nummeret til den (til dette bruges en if sætning, right?)

-Herefter vil jeg så gerne have parset mine telefon numre ud i en ny swf for også at få lært dette..

Er der nogen af jer der har et eksempel på dette?
Og hvordan vil i slå omstændighederne for mht. også at lave en blokkering af visse numre.. dvs. have en liste eller lign. til at blokkere numre jeg ikke vil have med i mit output..

Jeg syntes der er en del aspekter med i dette eksempel som jeg ville kunne lære godt af :-)

Håber i viser interesse..
Mvh.
Avatar billede exclusive Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:08 #1
lukker