Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
15. oktober 2006 - 18:15 Der er 10 kommentarer

Stop-fejl ved installation af win xp

Hej,

Jeg er igang med at installere win xp på en maskine hvor der tidligere lå win 98.

Jeg har bootet fra win xp cd'en og slettet den eksisterende partition med win 98, for at oprette en ny og dernæst installere win xp på den nye partition (ca. 38 gb NTFS). Windows formaterer den og genstarter for dernæst at begynde installationen.

Under installationen skifter skærmbilledet til et blåt, hvorpå der bliver beskrevet en stop fejl.

Den starter således:
"En proces eller tråd, som er vigtig for systemets drift, er uventet afsluttet eller blevet afsluttet"

Der står en del mere og under tekniske oplysninger står der:
"*** STOP: 0x000000F4 (0x00000003,0x8232FDA0,0x8232FF14,0x805FA7A8)"

Jeg har prøvet 2 gange, første gang valgte jeg i formateringspunktet at det skulle være NTFS (hurtig), anden gang valgte jeg bare NTFS.

Jeg vil sætte stor pris på hjælp.
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2006 - 18:33 #1
det er nok fejl på harddisken.
du kan hente værktøj til at checke det her:
http://www.pc-hjelpen.com/html/arkiv/1/0098.asp
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:04 #2
Eftersom computeren er formateret og fejlen kommer under win xp installationen, har jeg ikke noget styresystem.

så kan jeg vel ikke anvende værktøjet?
Avatar billede larsjrg Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:38 #3
Lyder som en fejl på harddisken et sted, hvor windows installationen prøver at ligge filer på, kun en ny harddisk vil kunne fixe det her ligesom hcma siger.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2006 - 19:44 #4
Du kan prøve med Active@ Kill Disk - Hard Drive Eraser - den sletter din disk så den fremtræder som en nyindkøbt HD

http://www.killdisk.com/

du kan også hente dette værktøj

http://www.pcbeginner.com/tools/pcdoctor.htm

Held og lykke med projectet
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2006 - 20:32 #5
I stedet for at installere kan du prøve at vælge "Reparer fra genoprettelseskonsol" via din XP-skive - opret og formater de ønskede partitioner - genstart - vælg "Reparer fra genoprettelseskonsol" og kør nu en "chkdsk /r /p" så bør evt. "Bad sector`s" blive isoleret
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:43 #6
>helgec
Er det noget jeg kan lige gå til? ellers må du hellere uddybe hvad jeg skal i genoprettelseskonsollen og hvordan jeg kører en "chkdsk /r /p".
foregår det i en DOS-tilstand?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2006 - 07:49 #7
"Er det noget jeg kan lige gå til? ellers må du hellere uddybe hvad jeg skal i genoprettelseskonsollen og hvordan jeg kører en "chkdsk /r /p"."

Morn
Det er faktisk det jeg lige har skrevet, fidusen ved at køre en chkdsk er at du får isoleret "bad sector" og herved får mulighed for at installere - du finder vejledningen ved at skrive /? efter kommandoen "diskpart" og "format" Da jeg ikke får mail fra eksperten kan jeg ikke følge tråden så hvis du mangler hjælp må du oprette spørgsmålet på min egen hjemmeside (se min profil)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 20:36 #8
RESPONS
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:20 #9
Nåå ja undskyld at jeg forsvandt.

Jeg har haft prøvet at udskifte harddisken, men det ændrer ikke noget. Så det er lidt noget pis.

Men min mor er med på at investere i en ny computer, så det bliver resultatet. Jeg takker mange gange for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 19:05 #10
Tid til at lukke??