15. oktober 2006 - 21:15Der er
6 kommentarer og 1 løsning
AD fejler effter tab af en raid harddisk
Vi har en 2003 Small Business Server premium. Den er konfigureret med 2 diske i Raid 1 på en HP Proliant med hardware raidcontroller.
Jeg sad netop ved serveren og gennemgik nogle group policies, da serveren melder fejl i kontakt til AD. Jeg lægger mærke til, at harddiskene kører kraftigt, og konstaterer at disk 0 lyser rødt. Tilfældigt har jeg en ny disk stående, og skifter straks og lader raid'en genopbygge. Derefter genstarter jeg.
Det tager næsten 20 minutter, og der bliver ikke rigtigt startet nogen services. Efter en ny genstart er næsten alle services med "automatic" startet - undtaget Exchange System Attendant og derfor også Store. Stadig kan jeg ikke komme i kontakt med AD og jeg ved ikke rigtig hvad der er klogest at gøre.
Det skal siges, at jeg via vores terminalserver, som er medlem af domænet, men ikke AD controller, kan åbne en mmc consol og af den vej åbne forskellige GP'ere. Det er mærkeligt, synes jeg.
Mød en af Nordens fremmeste eksperter i adfærdsdesign – Morten Münster, der bl.a. har skrevet ” Jytte fra marketing er desværre gået for i dag” – på Computerworld Cloud & AI Festival.
Den brokker sig voldsomt - mest over manglende adgang for Exchange til Active Directory. Deruover er der en Userenv log hvor den siger at RPC serveren ikke er tilgængelig. Servicen er startet. Jeg glemte før, at Wins og printspooler heller ikke vil køre.
Du skal gå ind i disk management og rescan og converter til dynamisk så skal du vælge remove mirror her skal du vælge den disk som mangler. Så bliver den anden disk et simpele volume og så kan du lave dit spejl ige.
Hvis du lagde mærke til det, så skrev jeg, at der er en hardware raid controller. Raid'en er iorden igen, men AD'et har åbenbart fået et knæk, da disken gik ned.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.