Avatar billede funessen Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:48 Der er 2 kommentarer

Hjælp til action script

Pænt goddag.

Jeg har fået en lille opgave af mine kammerater, som går ud på at lave et lille program i flash. Problemet er at sidst jeg brugte Action Scripts var da Flash 5 lige var udkommet, og jeg har nu version 8. (Bruger det til at tegne i bl.a.)

Jeg har 10 forskellige virksomheder, som skal starte på 100% hver. Det skal nu være muligt, ved hjælp af at klikke på en knap, at en tilfældig af disse 10, falder eller stiger 10, 20 eller 30%. Der skal også være mulighed for at alle stiger eller falder 30% på éen gang, tilfældigt ligesom alle andre stigninger og fald.

Procenterne angives med tekst, og der skal ikke være nogle animationer, bare tilfældige stigninger og fald hver gang man klikker på knappen.

Hvis en er frisk på at hjælpe mig, så skriv endelig. Vi kan også finde ud af at vi gør det over Messenger, hvis det er nemmere.
Avatar billede funessen Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:50 #1
Jeg skal måske lige tilføje, at de skal ikke stige og falde 10% af den værdi de har. Bare 10 points, så det hele tiden er runde tal, og så skriver jeg bare selv et % tegn bagved
Avatar billede larsen1 Nybegynder
17. oktober 2006 - 12:19 #2
hvis du starter med at lave 10 variable tekstfelter med variabelnavnene firma1, firma2 osv.

Så starter du med at give alle værdien 100:
firma1 = 100;

Ved klik på knappen kan du så sige
firma1 = firma1 -30 + Math.round(Math.random()*6) * 10;