Avatar billede floetti Nybegynder
29. oktober 2006 - 00:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere variabler i php fil

Hej,

Jeg har en php fil hvor nogle $vari['text'] ligger. Så hiver jeg dem frem med:
includer('variabler.php'];

foreach($vari as $key => $val){
echo $key.": ".$val;
}
og gjort det sådan at $val bliver sat ind i en input tekstboks.

Spørgsmålet er så om jeg kan opdatere disse variabler men fopen eller lignende?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
29. oktober 2006 - 09:02 #1
Har aldrig rigtig benyttet mig af fopen, men et hurtigt kig på php.net så det ud til at det sagtens kunne lade sig gøre med fopen..

Først skal du ind og åbne filen med fopen, der er jo så et par forskellige parameterer du kan sætte ind altafhængig om du bare vil læse, eller skrive: http://dk2.php.net/manual/da/function.fopen.php

Bagefter burdet være muligt du skal sætte det hele ind i en formel som du jo nok også har, og så bruge fwrite: http://dk2.php.net/manual/da/function.fwrite.php
Hvor du først sætter  $værdi = "", og dernæst sætter den nye værdi ind på $værdi's plads, "$værdi = $nyværdi"

Håber det var forståeligt :)
Avatar billede zynzz Praktikant
29. oktober 2006 - 12:23 #2
//Hent info

  $fp = fopen('dinfil.txt', 'r');
  $info = fgets($fp, 1024);
  fclose($fp);

//Gem info

  fputs($fp, $dinværdi);
  fclose($fp);
Avatar billede floetti Nybegynder
29. oktober 2006 - 21:08 #3
jeg havde det hele stående i en <textarea>, men da er vigtigt at variablens nøgle ikki ændres, så har jeg valgt at sætte dem ind i inputs.

echo "<input name=\"vari[$key]\" value=\"$val\"><br>";
Avatar billede floetti Nybegynder
03. november 2006 - 14:15 #4
Anyone som kan hjælpe? Det kører ikke helt for mig med dette... :(
Avatar billede floetti Nybegynder
15. marts 2007 - 12:19 #5
slutter