Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mandriva fryser under opstart!

Jeg har for nyelig installeret mandriva 2007. Når jeg endelig får det startet op kører det hele rigtig lækkert, men ofte går opstarten fuldstændig i stå. Andre gange er der ikke problemer, men synes det sker for tit. Jeg kører desuden dual boot, men kan ikke se at det burde have noget at gøre med problemet? Har ingen problemer med at starte windows...

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 12:27 #1
Kommer der ingen besked på skærmen??
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. oktober 2006 - 12:31 #2
Nej det gør der ikke..desværre. Det er hver gang når den starter noget der hedder ALSA-et eller andet.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 12:36 #3
Det lyder som den har lidt svært ved at kapere dit lydkort (lydsystem)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. oktober 2006 - 12:40 #4
Ok. Når det endelig er kommet op og køre virker lyden helt fint. Synes bare det er underligt at den af og til kan starte op og andre gange ikke..
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. oktober 2006 - 15:36 #5
tog en lidt drastisk beslutning...installerede Ubuntu i stedet.
Avatar billede stufkan Nybegynder
20. december 2006 - 20:28 #6
hvis du beslutter at geninstallere det fantastisk lækre OS igen, og problemet sker igen, har jeg måske en løsning.

det skete nemlig også for mig for et stykke tid siden..
Jeg kører også dualboot og efter jeg opgraderede fra 06 til 07 kom der en masse underlige valgmuligheder i Lilo.. Da problemet så begyndte (den frøs under " sætter værtsnavn localhost") prøvede jeg at boote en af de andre muligheder.. Den jeg brugte hed noget i retning at "linux-smp".. det gjorde jeg 2-3 gange og siden har den ikke gjort det..

-Stufkan