Avatar billede kallesen01 Nybegynder
02. november 2006 - 12:21 Der er 9 kommentarer

Ang. Nyheds script

Hej Expertere

Jeg sidder lige med en kode på min admin del, eller noget af den, jeg har kodet det på en hvid side, altså blankt uden design, nu vil jeg så have det over på mit design, og ned på siden, men nu kommer den med at der er fejl ved min session, og det forstår jeg ikke noget af da den fungere ubeklageligt når jeg køre det uden desgin... - hvad skal jeg gøre?

Admin Del uden design:

<?php
session_start();
if (isset($_POST['logind'])) {
    include("config.php");
    $queryadmin = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM admin WHERE user='$_POST[nick]' AND pass='$_POST[pass]'");
    $admin = mysql_fetch_array($queryadmin);
    if ($admin['0'] > 0) {
        $_SESSION['aid'] = 1;
        header("Location: admin.php");
        exit;
    }
?>

<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Brugernavn: <input type="text" name="nick"><br/>
Kodeord: <input type="password" name="pass"><br/>
<input type="submit" name="logind" value="Log ind">
</form>

Så vil I/Du ikke hjælpe mig? - for forstår mig ikke lige på at den ik vil køres på en designpræget side...

/Kallesen
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
02. november 2006 - 12:23 #1
Det var admin_login ^

her er Admin delen... :

<?php
session_start();
if (isset($_SESSION['aid'])) {
    include("config.php");
    if($_POST['upload']){
        if ($_POST['pic'] == 1) {
            $files = $_FILES['upfil']['name'];
            $dist = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/";
            move_uploaded_file($_FILES['upfil']['tmp_name'], $dist . $files);
        }
        elseif ($_POST['pic'] == 2) {
            $files = "opdatering.gif";
        } else {
            $files = "nopic.gif";
        }
        mysql_query("INSERT INTO news (title, text, name, file) values ('$_POST[title]', '$_POST[text]', '$_POST[name]', '$files')");
        header("Location: index.php");
    }
?>

<html>
<head>
<title>Admin system</title>
</head>
<body>
<p><b>Admin system</b></p>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<p><input type="text" name="name" size="30" value="forfatter">
<p><input type="text" name="title" size="30" value="overskrift"></p>
<p>Billede:</p>
<p><input type="radio" value="1" checked name="pic"> <input type="file" name="upfil" size="20"> &nbsp;</p>
<p><input type="radio" value="2" checked name="pic"> opdatering på siden</p>
<p><input type="radio" value="3" checked name="pic"> intet billede</p>
<p><textarea rows="6" name="text" cols="26">nyhed</textarea></p>
<p><input type="submit" value="tryk nyhed" name="upload"></p>
</form>
<p align='left'><a href='index.php'>&lt;-- tilbage </a></p>
</body>
</html>

<?php
}
?>

Men ingen af dem vil køre når jeg kopiere dem ind i designet...
Avatar billede zynzz Praktikant
02. november 2006 - 16:30 #2
Det lyder som om du har en fejl i din "design side" nok index.php?, hvilken fejl kommer den med `?
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
02. november 2006 - 19:33 #3
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /srv/www/htdocs/web2625/html/admin.php:7) in /srv/www/htdocs/web2625/html/admin.php on line 38

Det er den fejl jeg får ..
Avatar billede zynzz Praktikant
02. november 2006 - 19:51 #4
fjern session_start(); fra dine sider og sæt den i toppen af index.php:

<?
session_start();
?>
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
03. november 2006 - 13:51 #5
Fint, så langt så godt :/
Det første fejl er nu forsvundet, men nu får jeg en fejl på linie 50 som ser sådan her ud:

header("Location: admin.php");

Fejlen lyder:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /srv/www/htdocs/web2625/html/admin_login.php:11) in /srv/www/htdocs/web2625/html/admin_login.php on line 50
Avatar billede zynzz Praktikant
03. november 2006 - 16:25 #6
Hvorfor vil du lave en header ?

Hvis det er nødvendigt kan du lave:
ob_start(); // aller øverst

header her

ob_end_flush();
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
03. november 2006 - 20:57 #7
Hmm, det er et halvfærdigt script jeg fandt,
som jeg så programmerede videre på ...

og forstår ik lige hvad du mener med ob_end_flush(); ?
Avatar billede zynzz Praktikant
04. november 2006 - 11:08 #8
kan jeg se dit script ?
Avatar billede zynzz Praktikant
04. november 2006 - 11:08 #9
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" URL="admin.php" CONTENT="0"> sådan kunne du løse dit header problem også...