Avatar billede jens123 Nybegynder
20. maj 2001 - 17:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

linux på en 386\'er

Kan det lade sig gøre at få linux installeret på en 386\'er.
Avatar billede jemt Nybegynder
20. maj 2001 - 17:31 #1
Ja
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. maj 2001 - 17:34 #2
Det kan det sagtens... vær dog opmærksom på, at det ikke er alle distributioner, der kan...

tag en kigger på
http://www.linux.org/dist/english.html
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. maj 2001 - 20:08 #3
Alle linux dists, kan.
Det vigtige er din harddisk plads og din ram.

Men hvis du har 512+ hd og 16+ ram, kan du faa de fleste installationer presset ind.
Avatar billede scorpio Nybegynder
20. maj 2001 - 20:41 #4
Det er ikke rigtigt, at ALLE dist\'er er lige gode, men desværre det ikke til at vide på forhånd, hvilke distributioner, der kører dårligt på en given maskine. Generelt må man vist sige, at jo højere distributionsnummer, desto værre kan de køre en mindre maskine. Jeg foretrækker Mandrake, og kører for øjeblikket en neddroslet udgave af 7.2, men ver. 8.0 er ikke kompatibel med den samme hardware!!
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. maj 2001 - 20:47 #5
Hvis du vil vaere sikker saa brug slackware.

Slackware er den reneste linux du kan faa og jeg vil vaede en hel pose ram paa at du kan faa det til at k0re.

Men ellers saa formatterer du din winbox og smider linux derind og k0rer windows paa 386\'eren, windows kan ihvertfald k0re paa saadan en fyr, og windows har heller ikke fortjent bedre.
Avatar billede jemt Nybegynder
21. maj 2001 - 10:17 #6
hehe :o)
Avatar billede beaviz Nybegynder
22. maj 2001 - 09:51 #7
Vil bare lige give cybermike ret. Slackware, DET er vejen frem - specielt paa mindre/smaa maskiner...
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. maj 2001 - 19:53 #8
men det er fucked naar man vil opgradere sin kerne(eller oxo er det mig der er fucked)