Avatar billede h7iws Nybegynder
05. november 2006 - 20:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjernsupport gennem zonealarm i xp virker ikke.

Jeg kan ikke få min zonealarm (firewall) til at fatte at jeg vil bruge fjernsupport.
Jeg har gjort så svchost og mstsc har internet adgang og kan lave server mv.
Jeg ved ikke om jeg evt. har overset noget, for hvis jeg lukker firewall'en ned, virker det fint nok ...

Håber at i kan hjælpe mig, ved ikke om man evt. skal åbne nogle porte eller lignende ??

Mvh h7iws
Avatar billede nicer Nybegynder
05. november 2006 - 20:56 #1
I zonealarm er der en "skyder" for hvor meget sikkerhed der skal være for internet og en for hvor meget sikkerhed der skal være for dit lokale netværk... ved internet kan du prøve at sætte den i midten, så lidt kan gå i gennem, men hvis det ikke virker, så er jeg ikke sikker på zonealarm kan, medmindre du skal ind og lave en særpræget regel i firewallen som jeg kun har prøvet i security suiten
Avatar billede h7iws Nybegynder
06. november 2006 - 20:52 #2
Jeg takker mange gange for kommentaren, men det jeg egentlig søgte var at jeg kunne få det til at virke trods de sikkerhedsinstillinger der allerede var tilstede (manglende formulering, my bad)
Any how, efter 4 timers intens kiggen, prøven, internet-søgen mv, fandt jeg frem til svaret:
Under Firewall -> Internet zone security 'custom' -> allow incoming TCP ports
skal man tillade at modtage fra en bestemt port...
sidder pt ved en anden computer, men poster lige de resterende informationer, så andre også kan få noget ud af det...
men herfra, takker for interessen ;)
Avatar billede nicer Nybegynder
07. november 2006 - 22:01 #3
Det jeg mente med særpræget regel i firewallen, men GL til din opgave, du kan bare selv ligge et svar og tage point
Avatar billede h7iws Nybegynder
11. november 2006 - 12:55 #4
allow incomming tccports 3389. der var den :D

Og jeg takker for hjælpen og intereessen, have a nice day
Avatar billede nicer Nybegynder
11. november 2006 - 18:10 #5
ILM ;)