Avatar billede modulizer Nybegynder
07. november 2006 - 13:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spam fra mit Domæne

Er der nogen her der har oplevet det? (at der bliver sendt spam fra jeres domæne). Jeg får et tons mails om dagen på min postmaster/opsamlings konto med:

"Delivery Status Notification (Failure)"
"failure notice"
"Mail delivery failed: returning message to sender"
"Returned mail: see transcript for details"
... osv

Det ligner noget der bliver bounced tilbage til mig, men hvad fan*** gør jeg eller kan jeg gøre... Man vil jo nødigt oprettes på diverse spamfiltre som *@domæne.dk så man ikke kan sende mail til sine venner mere og så er det i øvrigt også møg frustrerende med disse returnerede mail.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. november 2006 - 13:47 #1
det er joejobs, dvs en eller anden spammer bruger dit domæne som email adresse, dette gør at de mails der ikke afleveres hos modtageren, vil sende en NDR og den sendes selvfølgelig til den email server der hoster domænet.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
07. november 2006 - 14:24 #2
Du kan med fordel benytte spf for at minimere dette: www.openspf.org
Avatar billede modulizer Nybegynder
08. november 2006 - 13:14 #3
Hvis der ingen er om budet tager de 30 point selv...

openspf ser ud til at være noget af det rigtige... jeg vil lige undersøge dem nærmere.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. november 2006 - 13:25 #4
øhh ok ? det var da en sjov måde at sige tak for hjælpen på
Avatar billede modulizer Nybegynder
08. november 2006 - 16:25 #5
Jeg er måske ikke inde i den korrekte måde at bruge Eksperten på men jeg kan ikke give point til kommentarer...

Men du har ret... tak for kommentarerne.

Jeg nu godt klar over hvad det var der skete (spoofs, joejobs eller hvad du vil kalde det) men hvad kan man gøre ved det? Ikke rigtigt noget.

Forslaget med openspf er sådanset det bedste "løsning".
Avatar billede yxos Nybegynder
08. november 2006 - 16:56 #6
Måske skulle du så sætte dig ind i den korrekte måde at bruge eksperten på.

Det er almindeligt, at man giver sine svar som kommentarer.
Hvis du kan acceptere de givne svar, så beder du den eller de du synes har fortjent det om at lægge svar.
Og så giver du dem points efter fortjeneste.

I denne sag ville det klæde dig, at oprette en ny tråd med samme pointsantal, og med reference til denne, og bede Niels_hansen og/eller bjornicle om at lægge svar, som du så accepterer, så de kan få deres points.
Avatar billede modulizer Nybegynder
09. november 2006 - 10:45 #7
OK læg svar her...

30 til bjornicle - for at henlede min opmærksomhed på openspf
5 til yxos - for at løse mit point problem

http://www.eksperten.dk/spm/743739
Avatar billede cyfer Nybegynder
13. november 2006 - 21:21 #8
Ja undskyld jeg blander mig. Har brugt eksperten siden siden startede, dog under et andet brugernavn dengang.

Jeg skal ærligt indrømme at jeg i de seneste år ikke har været en ivrig bruger, men jeg kan da ikke forestille mig at jeg er helt forkert på den her.

Det må da være ren logik at mener man at man har et svar på det stillede spørgsmål, så angiver man sit svar som et "Svar" ikke kommentar. En kommentar kunne eksempelvis være hvis man ikke ville have point, kommentere videre på sit eget svar, kommentere på andres svar... osv.

Alt andet virker da som fuldstændig idioti og utopi. Spørgeren har jo netop muligheden for at afvise svar. Hvad skulle denne funktion ellers være tiltænkt til?? Jeg er klar over at der ikke altid har været konsensus om point systemets effekt. Men, jeg ser egentlig ikke at modulizer har gjort noget forkert.. Det er snarere jeres instilling der er helt ude i hampen. I har ikke svaret på spørgsmålet, ergo må han selv tage pointne, eftersom ingen af jer har haft til hensigt at få point.

Hvis andet står i regelsættet undskylder jeg dette outburst, og trækker mig ydmygt tilbage i skam over ikke at have gidet at genlæse reglerne.

Venlig hilsen undertegnede.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
13. november 2006 - 22:12 #9
mange vil ikke have man lægger et svar før man bliver bedt om det, så det kommer mere an på spørgers holdning, jeg har bare den holdning at beholder man point, så er det også slut med hjælp ;) (og i dette spørgsmål virker det på mig underligt at spørger ikke ved at den type spam han modtager kaldes joejobs, men alligevel ved hvad det skyldes)
Avatar billede cyfer Nybegynder
14. november 2006 - 10:13 #10
Nogen ville måske sige at det kan være svært at vide hvad man skal gøre med point når der ikke er enighed om hvordan systemet fungerer :-o
Argumentet med at "nogen" ikke vil have at man svarer før man bliver bedt om det, virker på mig som noget sludder. Funktionen afvis svar er vel til for at blive brugt :)