Avatar billede prinneh Nybegynder
07. november 2006 - 14:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lyd i Flash eller Dreamweaver. Ekstra point for hurtige svar.

Hey Eksperter!

Jeg har lidt problemer med at tilføje lyd til nogle billeder.
Det går ud på, at man skal kunne klikke på et billede også skal der afspilles en lyd. Disse lyde er relativt lange, og eftersom at der er flere billeder som skal afspille forskellige lyde – er det vigtigt at lydene ikke overlapper hinanden.

Eksempelvis hvis brugeren trykker på knap A, skal den afspille lyden 1 en enkelt gang. Lad os sige at Lyd 1 varer omkring 3 minutter, men at brugeren bliver træt af lyden efter bare 2 minutter. Derfor trykker brugeren nu på knap B, som afspiller lyden 2. Mit problem er, at når brugeren trykker på knap B for at afspille lyd 2, spiller lyd 1 stadig indtil at den er færdig.

Jeg er ikke særligt god til hverken Flash eller Dreamweaver, men jeg har forsøgt at løse problemet i begge programmer, og ingen af dem virker. Flash kunne jeg få til at afspille lyden når man klikkede – men Dreamweavers ”Behaviors” var totalt udueligt, og ville ikke afspille noget som helst, når jeg prøvede det i min browser.

Hvis det er muligt at løse mit problem på anden vis, gør dette heller ikke noget. Faktisk ville jeg næsten velkomme en simpel HTML/CSS/PHP løsning på mit problem.

Håber at i kan hjælpe.

Eftersom at jeg skal bruge hjælp hurtigt, giver jeg ekstra point for hurtige rigtige svar.
Derudover gives der ekstra point for en god pædagogisk og grafisk forklaring.

Det skal siges at jeg bruger Macromedia Studio 8, og at jeg sidder på en Mac. Forskellen på Flash og Dreamweaver 8 på Mac og PC burde være næsten ikke eksisterende.

På Forhånd Mange Tak,
Christian.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. november 2006 - 16:58 #1
Prøv at se lidt her: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-29,GGLG:da&q=flash+mp3+player+tutorial
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. november 2006 - 17:43 #2
Jeg vil da helt sikkert anbefale at du laver det i flash, så du kan styre det med streaming mp3, start og stop osv. Det er langt mere smooth end html/css/php/javascript-løsning. Prøv at søge rundt på www.flashkit.com, der må være nogle eksempler, der kan lede dig i den rigtige retning.
Avatar billede prinneh Nybegynder
09. november 2006 - 14:31 #3
Jeg fik løst problemet selv, og kender nu programmet lidt bedre.

Ellers mange tak for hjælpen.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. november 2006 - 16:08 #4
Godt det lykkedes! :-)