Avatar billede cow2 Nybegynder
15. november 2006 - 12:14 Der er 13 kommentarer

Beskyttelse af mappe med .htaccess kode - skift kode

Jeg har en mappe som er beskyttet via en .htaccess fil og så en fil som indeholder brugernavn/password

men hvordan er det nu jeg skifter den kode, den er jo krypteret så er der en form på nettet som kan regne det nye password ud ?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. november 2006 - 12:21 #1
No need - brug den htpasswd utility der følger med din apache server :)
Avatar billede intenz Novice
15. november 2006 - 12:23 #2
Avatar billede intenz Novice
15. november 2006 - 12:24 #3
Google er din ven:
Søgning "create htaccess password" gav det resultat jeg skrev.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. november 2006 - 12:30 #4
Ja, men hvis man nu ikke vil aflevere password til et remote site ;)
Avatar billede intenz Novice
15. november 2006 - 12:35 #5
Ja selvfølgelig.

Men selvom de gemte det, så er chancen for de finder præcis det sted på nettet hvor det bliver brugt vel noget omkring 1/100000000000 eller noget i den stil.
Avatar billede cow2 Nybegynder
15. november 2006 - 12:46 #6
hvis man nu ligger på et webhotel kan man vel ikke bruge den i apache ?!!
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. november 2006 - 14:31 #7
Nej, så kan man bare hente den utility fra apache.org.
Avatar billede cow2 Nybegynder
15. november 2006 - 15:28 #8
Jeg kan ikke finde den på apache.org, kunne du hjælpe med et deep link til den :) ?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. november 2006 - 15:53 #9
Nej, den ligger som en del af httpd :-)

http://httpd.apache.org/download.cgi
Avatar billede cow2 Nybegynder
15. november 2006 - 16:33 #10
det vil sige jeg skal installere det hele for at få det til at virke ?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. november 2006 - 20:23 #11
Jeg huskede vidst galt i at der var en zip man kunne hente. Jeg kan uploade htpasswd.exe, så kan du bruge den?
Avatar billede intenz Novice
15. november 2006 - 20:43 #12
Hvorfor er det du ikke bare bruger det link jeg skrev?
http://www.e2.u-net.com/htaccess/make.htm
Avatar billede cow2 Nybegynder
16. november 2006 - 16:27 #13
j jorgensen ja det må du meget gerne ;)

intenz <- hvis nu man fx. bruger en email adresse til siden som bruger navn så kunne de jo opsnappe hvis de gemte det ;) --- bare for at være 110 % sikker!