Avatar billede kondicykel Nybegynder
15. november 2006 - 19:44 Der er 29 kommentarer

Leder efter den ultimative køling til p4

Vil prøve at oc min processor så meget som muligt... men kan ikk rigtig bestemme mig for hva for en køling den skal ha... der er manger der anbefaler den zalman... men ved ikk om der fås bedre? er ligeglad med støj og penge....
Avatar billede simlau Nybegynder
15. november 2006 - 19:48 #1
Hvad er det for en p4 processer du har?
Er det socket s478 eller s775?
Avatar billede kondicykel Nybegynder
15. november 2006 - 19:58 #2
S478 :)
Avatar billede simlau Nybegynder
15. november 2006 - 20:23 #3
Jeg mener også at zalman er det bedste til cpu køling.

Det her er hvis det største og bedste kobber monster du kan komme på din CPU.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=154100

Du kan ikke oc din computer så meget at denne her ikke kan følge med, og hvis du kan så har du brugt for mange penge på nye ram og et nyt bundkort at du lige så godt kunne have købt en hel ny computer.

Men du skal passe på når du flytte rundt med dit kabinet efter montering, den vejer godt til.

Hvis du skal OC meget er det også vigtig at have godt air flow i sit kabinet. For det er ikke kun cpu'en der bliver varm det gør clipsætet og ramende også.

For at få godt air folw kan du komme nogle 80 eller 120 mm blæser i dit kabinet ville det også hjælp en god del på evt. varme problemer det måtte opstå, hvis der er plads til dem. Du skal helst have 2 i, en foran til at trække luft ind, og en bagi til at sende luften ud igen.

Held og lykke med dit OC
Avatar billede kondicykel Nybegynder
24. november 2006 - 17:05 #4
okay tak... så skal jeg på indkøb ^^ Har lige købt aplus twin engine kabinet med to blæsere på 200mm og har cyclone blower og termeltake på ca 100mm blæser, og ca 100mm høj så tror ikk det et problem med "flow"... og har køling på både hardisk, ram og graffikkort.. Men tak for Oplysningen...

tak^^ håber ikk lortet brænder sammen hehe....
Avatar billede kondicykel Nybegynder
24. november 2006 - 17:06 #5
Forrresten hvordan giver jeg dig de 200 point?^^
Avatar billede simlau Nybegynder
25. november 2006 - 10:52 #6
Jeg skal lige give dig et svar inden du kan give mig points.

Hvis du vil være mere extreem en bare luft køling så kan du jo også købe vand, men det er svært at sætte op og det kræver et meget stort kabinet.
Avatar billede loppehund Nybegynder
25. november 2006 - 11:31 #7
Jeg ville tage denne http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208339

Den ligger 5-10 grader unden forslaget til simlau!

Har selv begge to.
Avatar billede loppehund Nybegynder
25. november 2006 - 11:32 #8
http://www.tuniq.com.tw/Cooler%20Info/Tower-120.htm

Men den fylder MAX, så sørg for at tjekke mål.
Avatar billede simlau Nybegynder
25. november 2006 - 14:11 #9
Hvis du vil have andre bud:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=222879

Men den vejer så også et kg.

eller

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185242

Har ikke selv prøvet de køler, men de skulle efter sigende også være rigtig gode.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
27. november 2006 - 00:38 #10
Jamen er vandkøling ikk pisse dyrt? hvis du har set mit kabinet vil du sige det stort nok ^^.... altså hvis man kan få et billigt ville det være insane...:)
Avatar billede loppehund Nybegynder
28. november 2006 - 14:01 #11
Er vi ikke i noget overkill nu
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 09:11 #12
Det kommer vel an på hvor varm han forventer hans p4 skal være..

Du kan holde den nede på en 35 grader på vand, hvor den kommer op på ca 65-70 grader på luft.

Det er jo op til ham.

Aseteks
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 09:16 #13
Aseteks vandkøle systemer skulle ikke være så svære at sætte op, og du kan købe det helle i en samlet pakke til ca 1500 kr..

2 gode bud kunne være:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=149737

eller

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=37270
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 09:17 #14
Jeg kender godt til vandkøling, og bruger det selv. Men i en gammel P4...overkill.

35 grader er også nemt med luft simlau ;)
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 10:30 #15
Undskyld loppehund, havde lige et kort øjeblik glemt at det var socket 478..

Køb luft køling..
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 10:57 #16
;)np
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 11:02 #17
Det er godt at vi kan blive enige..
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 11:05 #18
Hehe man tager ikke skade af en diskution ;)

Min ene maskine med en AMD64 3500+ ruller fint ved 35 grader med luft.
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 16:21 #19
Der er dog meget forskel på cpu'er..

Jeg var med til at oc en c2d sidste onsdag, den kom op på 66 grader ved 3.36 ghz. Med en ZALMAN CNPS 9500 på.

Man ville også nemt komme op på 60 grader hvis det var en prescott der var oc.

Men da det er en p4 på det gamle socket er fint med luft.
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 16:27 #20
Alle processorer køre fint med luft alene. Det er jo klart når man presser frekvenserne, så stiger temp.

Min C2D E6600 køre 3.4 med luft
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 17:18 #21
Det her var også en E6300 :P..
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 17:20 #22
Kommer sgu ikke på 3.6GHz med luft
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 17:30 #23
**host** jeg skrev også 3.36ghz.. men jo den kom der op og kører stabilt.

Han og også givet en halv arm for ram til den..
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. november 2006 - 08:59 #24
Mente også 3.36 ;)

Hvor meget volt giver han CPU og RAM?
Avatar billede simlau Nybegynder
30. november 2006 - 10:24 #25
CPU: 1.325 v (stock)
RAM: 1.8 v

Så det er ganske godt.
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. november 2006 - 10:31 #26
1.8V på RAM?? mener du ikke 2.8
Avatar billede simlau Nybegynder
30. november 2006 - 11:59 #27
sry jo..
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. november 2006 - 12:03 #28
;)
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:28 #29
Lukketid??