Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 21:47 Der er 8 kommentarer

Textarea med forskellig skrifttype og evt. billeder

Hejsa

Kan det lade sig gøre at have forskellige skrifttyper og størrelser/farver i et textarea? og hvad med evt billeder? fx. smileys?

skal det i så fald kodes i jscript?

Mark
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2006 - 21:53 #1
Ja, men du skal ikke gøre det selv. Brug fx http://www.fckeditor.net/
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 21:58 #2
hmm det skal da være til at lave selv...

har måske også formuleret mig forkert...

Jeg ligger selv teksten ind i textarea'et... man skal ikke kunne skrive i det...

jeg henter data fra en database og sætter ind. så vil jeg bare kunne skelne mellem de forskellige data. evt. med farve forskel eller noget.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2006 - 22:06 #3
Hvis du ikke skal skrive i det, hvorfor så et textarea ?
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:08 #4
hmm godt spørgsmål...

nok fordi det er så dejligt nemt at afgrænse?

hvordan kan jeg nemt lave noget som ligner?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2006 - 22:12 #5
Det kommer jo ganske an på hvordan du vil have det til at se ud.
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:19 #6
nu kan jeg huske hvorfor jeg valgte textarea...

Hvis jeg nu laver en tabel og viser det i så kan
meget lange ord gøre at den udvider sig.
og der skal være scrool bar!

Hehe..
Avatar billede fennec Nybegynder
16. november 2006 - 08:26 #7
Det er et ? om at sætte en fast brede/højde på en div og overflow:
<div style="width:100px;height:50px;overflow:auto;">sdksnskdcskdksdnksdnkfnvkfdnvkfdvkfd</div>
Avatar billede azez Nybegynder
18. november 2006 - 12:56 #8
ok... har fået det til at virke...
har lige et lille extra spørgsmål... når jeg så inde i den tekst skal formatere skrifttypen, er der så en måde jeg kan gøre det uden den indsætter et linieskift?