Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 21:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Få vist et billede eller en html side ved mouseover som helpbubbl

Hej

Kan det lade sig gøre med asp/vb at lave det sådan at når jeg holder min mus over noget tekst så dukker der en lille side op i et halvtransperant vindue?

har en side hvor jeg vil bruge det til at vise hvad en person har tippset på nogle kampe. håber i forstår.

Mark
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:01 #1
Ja, det kan sagtens lade sig gøre - men det vil kun virke i Internet Explorer, da transperant ikke virker i Firefox - desværre.

1) Download overlib her: https://sourceforge.net/project/downloading.php?group_id=6218&use_mirror=heanet&filename=overlib421.zip&97117182 - denne JavaScript vil skal inkluderes i din head - f.eks. sådan her: <script language="JavaScript" src="/jsFiler/overlib.js"></script>

2) Indsæt så det her: <p onmouseover="return overlib('<div style=\'padding:5px; filter: Alpha(Opacity=80);\'>Her er min transperante boks :-)</div>', FULLHTML);" onmouseout="return nd();">Min tekst... Min tekst... Min tekst...</p>

Det er ikke testet, men det burde virke. Det er ikke så længe siden jeg har roddet med det ;-)
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:10 #2
skal jeg ligge alle filerne i den zip op på min server? og kan de ikke bare ligge i en tilfældig mappe?
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:15 #3
Download den her fra, det er måske lidt nemmere:
http://betatest.alcopeople.dk/includes/js/overlib.js

Lig den i en mappe der fx. hedder jsFiler og så sæt følgende ind på siden hvor du vil have din mouseover funktion.

Hvis din mappe hedder 'jsFiler' og ligger i roden af dit website, skal den se sådan her ud:
<script language="JavaScript" src="/jsFiler/overlib.js"></script>
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:23 #4
den laver en fejl... noget med at fullhtml ikke er defineret?
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:25 #5
min fejl... to sec
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:26 #6
Det siger den når den ikke kan finde overlib filen.
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:27 #7
nu virker det... der var lige en / for meget i <script language="JavaScript" src="/jsFiler/overlib.js"></script> i forhold ti lhvor jeg havde lagt filenerne:-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:28 #8
Ok - er det så bare det? :-)
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:28 #9
lige en sidste ting til ham som ik fatter jscript...
er der en måde hvorpå jeg kan lave en variabel i vb hvor jeg fyrer en masse htmlkode af og så få den variabel til at blive brugt i min kode?
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:31 #10
Jeg er sgu heller ikke så meget inde i JavaScript, jeg bruger bare denne her lille JS funktion - synes den er super fed. Den understøtter noge forskellige ting.

Men her er mit svar, bliver nød til at hoppe i kassen. Det var godt du kunne bruge det :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:31 #11
Hov, næh... Det var da ikke mit svar :D
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:31 #12
ok. tak..

kan ik helt bruge det for skal have en masse html vist... og det er vidst ik lige sådan...?

Men tak for hjælpen so far:-)
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:32 #13
vil fx have det her til at virke:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head>
    <title>Untitled Page</title>
    <script language="JavaScript" src="jscript/overlib.js"></script>
</head>
<body>
<%a = "<tabel><tr><td>1</td><td>2</td></tr><tr><td>1</td><td>2</td></tr></table>" %>
<p onmouseover="return overlib('<div style=\'padding:5px; filter: Alpha(Opacity=80);\'><%=a %></div>', FULLHTML);" onmouseout="return nd();">Min tekst... Min tekst... Min tekst...</p>
</body>
</html>

og der bliver bare vist 1212 i en linie
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:33 #14
Hør evt. i JavaScript kategorien - der kan de helt sikkert hjælpe dig med at få lagt det i en variabel. Ingen problemer i det, ved det kan lade sig gøre :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. november 2006 - 22:35 #15
Du skal ud i en større ASP replace funktion. Da alle " skal erstattes med ' og inden den startes og afsluttes skal der være en \ - det er sådan set den eneste ulempe ved overlib.

Håber du kunne bruge min hjælp
Avatar billede azez Nybegynder
15. november 2006 - 22:42 #16
ok jamen tak, har fundet ud af det hele nu, ved at læse i overlib manual