Avatar billede udvikler Nybegynder
16. november 2006 - 16:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er denne Apple MacBook god

Jeg har har overvejet nogle ting, og har fået at vide at jeg for at opfylde mine behov ikke behøver en dyrere apple computer end denne her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206302

Den skal bruges til at kode html, css, php, mysql, c++ og lidt compiler teori. Udover det skal jeg kunne høre kvalitets musik på den. En sjælden gang skal den bruges til lette spil - ingen tunge sager.

Lige nu har jeg sådan en her: http://support.packardbell.com/dk/item/index.php?pn=PB09U00068&g=1400
- og den virker da upåklageligt, men jeg vil alligevel gerne skifte fra windows til mac, og det gør da heller ikke noget at den bliver lidt hurtigere end min nuværene :)

Mit spm går ud på om den passer til mine behov?
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. november 2006 - 19:40 #1
Anyone?
Avatar billede simlau Nybegynder
16. november 2006 - 20:01 #2
Den macbook du har kik på er den gamle model, den nye model kom for 14 dage siden ca.

Den nye model er med core 2 duo processer, det er op til 25 % hurtigere siger Apple.
(det er hvis ikke helt sandt, men det er iverfald hurtigere, og du får understøttelse af 64bit)

Du få ikke Apples produkter meget billiger end gennem deres egen hjemmeside.

Hvis du selv er studerende eller du kender en der er, kan du købe den med studie rabat 8%.

Der findes programmer til Mac der er gode til at skrive html, css, php og mysql i.

Men C++ er et Windows sprog, du kan gode skrive det i mac OS x men du kan ikke teste om det virker.

Dette problem kan du dog løse ved at installer Windows på din macbook, dette gøres nemt med et program der hedder boot camp. Eller ved at lave en virtul maskine i parallels.

Du kan købe macbooken her:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6354042/wo/7E3SNn6yTZxx2pJ38fD1Ev1ckH1/2.?p=0

Jeg ville dog vælge den med mindst 1 gb ram, da MAC OS X ikke kører ret godt med kun 512 ram.

Men find en studerende der kan købe den for dig hvis du ikke selv er det, så sparer du lidt.
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. november 2006 - 20:23 #3
Jo, jeg er studerende. Hvor kan jeg se hvilke studerende det omfatter?
Avatar billede simlau Nybegynder
16. november 2006 - 20:44 #4
Der hvor man skal trykke er meget godt gemt på apples hjemmeside, men linket er her:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkInd

Så skal du bare skrive skolenavn og by. Så kommer du ind på apple store hvor der er 8 % trukket fra alle priser.

Det omfatter hvis nok alle der er SU berettiget med studiekort, og over 18 år.

Men du kan hvis læse det der inde.
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. november 2006 - 20:56 #5
Tak.
Kan jeg få et svar?
Avatar billede simlau Nybegynder
16. november 2006 - 20:58 #6
Held og lykke med din macbook, det er en rigtig lækker maskine, hvis man kan lide MACSOX.
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. november 2006 - 21:03 #7
Tak skal du have.
Avatar billede katrineda Nybegynder
23. april 2007 - 21:33 #8
Hej.
Jeg kigger også på en MacBook. Jeg går i en almindelig folkeskole, og har intastet det, på det der link. Jeg kommer også ind på en side, med rabatter. Kan det passe, at det er alle, der går i skole, der får rabet?
Avatar billede simlau Nybegynder
23. april 2007 - 21:45 #9
Hej katrineda

Du skulle nok oprette din egen tård med dit spørgsmål.. men prøv at læs hvad der står på siden:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkInd

Who is Eligible To Purchase?
The following education individuals are eligible to purchase through the Apple Store for Education Individuals:
- a teacher, lecturer, tutor or other supervisor of students at an education establishment
- a student aged 18 and over with a valid student card, attending, or accepted into, an education establishment
- a parent purchasing on behalf of their child who is a student currently attending or accepted into a Higher or Further Education establishment

Du skal være 18, have et studiekort, og gå en fuldtids uddannelse.

Så svaret er nej....