Avatar billede eldaria Nybegynder
17. november 2006 - 10:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload i PHP, igen igen.

Har søgt rundt efter et simpelt script til at uploade med.
Men af alle dem jeg har prøvet, er der ingen af dem der virker.
Enten så påstår de at det er uploadet, men der er intet på serveren, eller så kommer de med fejlbeskeder jeg ikke kan finde ud af.

Det jeg skal bruge er et simpelt upload script der skal have 2 boxe hvor brugeren kan vælge vilken fil der skal sendes.

Filen skal placeres i en undermappe der hedder 'files'
Og den skal overskrive for det vil altid være de samme filer der skal sendes.

Den ma gerne kun acceptere xls filer men ikke nodvændigt.

Jeg er trædt af at jagte efter et script der bare virker saa 200 points til det svar der giver det jeg beskrev og virker.

Jeg har ikke rettigheder til at installere noget på serveren, kun adgang via web-ftp.
Jeg ved heller ikke vilken undermappe jeg er i på serveren, men jeg har givet 777 rettigheder til 'files'.

Behøvs mere info så sig til.
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
17. november 2006 - 10:58 #1
Hvad med at kode dit eget så, ved at læse manualen og tænke lidt.

http://php.net/features.file-upload giver et fint eksempel på hvordan file-upload fungerere i PHP.
Avatar billede eldaria Nybegynder
17. november 2006 - 11:29 #2
Hmm jeg er meget lidt kendt i PHP.
Jeg er mere kendt i ASP/VBscript.

Jeg skal bruge noget her og nu, defor er jeg villig at give 200 points for noget der sikkert er meget nemt.
Men jeg har ikke tid at sætte mig in i PHP lige nu.
Jeg vil gemme dit link da det er noget jeg kommer at få brug for når jeg får tid til at sætte mig ind i PHP.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2006 - 13:08 #3
Jeg har en pakke med forskellige muligheder, men det er for omstændigt at liste alt her, jeg har pt. ikke mulighed for at lægge den til download på web, da jeg er ved at installerer nyt grej, men kan du give mig en mailadr. kan jeg sende den til dig
Avatar billede eldaria Nybegynder
17. november 2006 - 15:49 #4
brian ( a ) eldaria ( . ) net
Avatar billede cow2 Nybegynder
17. november 2006 - 16:22 #5
side1.php:

<form action="side2.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="fil" >
<input type="submit" value="Upload" >
<form>

side2.php

<? $file=$_FILES['fil']['tmp_name'];
$name=$_FILES['fil']['name'];
$name=str_replace(" ", '_', $name);

$path="files/$name";

move_uploaded_file($file, $path);
?>
Avatar billede cow2 Nybegynder
17. november 2006 - 16:25 #6
hov på side1.php skal den sidste linie med <form> ændres til </form>
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2006 - 19:35 #7
@brian....Kig efter mail
Avatar billede eldaria Nybegynder
19. november 2006 - 16:54 #8
ibtage's version virkede og var meget godt documenteret sa jeg ku nemt finde ud af at rette det til mit brug.

Jeg har ikke proevet din version cow2, da ibtages version virkede helt fint.
Sa hvordan syntes I vi skal goere med points?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 19:35 #9
Ja... her er der kun 1 der bestemmer - det er dig der afgør - du stiller et spørgsmål du får nogle svar - du vælger hvem der skal have point efter din bedste overbevisning
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2006 - 00:11 #10
Tak for point