Avatar billede udvikler Nybegynder
19. november 2006 - 18:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket GUI toolkit skal jeg vælge til Ruby

Hej,
jeg har ret svært ved at vælge det rette GUI toolkit til Ruby da jeg har hørt om mange fordele og ulemper ved de forskellige kits. Jeg har leget med tk toolkitet i ca 2 timer idag og ved en smule om det nu - jeg kan udskrive tekst og lave buttons osv. så søgte jeg lidt på google og fandt en artikel hvori de kritiserede tk for at være for gammelt og umoderne. De sagde blandandet at gtk var bedre, men forklarede ikke deres påstand særlig grundigt. Jeg har dog læst andre steder at gtk skulle være bedre. Hvad skal jeg tro på?

Det jeg gerne vil er at lave programmer til windows med Ruby (på den hurtigst mulige måde) uden at det bliver for indviklet. Dog skal det heller ikke være wysiwyg-agtigt :-)
Jeg synes at tk er ret godt, men jeg hører som sagt en del kritik om det, så det er derfor på sin plads at spørge her - mener jeg.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2006 - 22:37 #1
http://wiki.rubygarden.org/Ruby/page/show/GTKvsTk har nogle lidt mere konkrete argumenter
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2006 - 07:18 #2
Mange gode argumenter for Gtk, men samtidig ikke mange for Tk...
Jeg har indstillet mig på i det mindste at prøve Gtk og se hvordan det går med det.

Jeg skal lige høre, har du prøvet nogen af dem?

Og så vil jeg bede om et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2006 - 13:30 #3
nej

jeg kode normalt aldrig GUI

ikke i noget sprog
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2006 - 21:16 #4
Er der en grund til at du ikke koder GUI? - Spørger af ren nysgerrighed.

smid et svar tak
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2006 - 00:54 #5
For meget at sætte sig ind i.
Avatar billede udvikler Nybegynder
22. november 2006 - 13:54 #6
Tjaa, det er vel som man tager det. Jeg ved da at du kan en hel del c++, og det er gevaldig meget at sætte sig ind i.
Avatar billede udvikler Nybegynder
22. november 2006 - 21:38 #7
Må jeg bede om et svar arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2006 - 22:17 #8
ja da