Avatar billede beyer Nybegynder
21. november 2006 - 10:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Grafikkort til visning i 1680x1050

Hej

Jeg har lige fået en ny, stor skærm: Viewsonic VA2012w. Den kører optimalt i 1680x1050 pixels, men denne skærmindstilling kan jeg ikke vælge :o(

Driveren til skærmen er installeret, og jeg har sågar købt et nyt grafikkort: ATI Radeon 9250, der maksimalt kan køre 2048x1536 pixels. Skærmen kan stadig ikke vise 1680x1050 :o( :o(

Ved et nærmere kig på kassen, som grafikkortet kom i, ser jeg, at alle de forskellige mulige opløsninger er nævnt - 10 forskellige mulige indstillinger. 1680x1050 er desværre ikke en af dem. Shit!

Er løsningen, at jeg skal finde et grafikkort, der kan vise netop 1680x1050 eller hvad dælen er der galt?

På forhånd tak fra

René
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 11:31 #1
Fra nettet:

"Be sure to have installed the latest Catalyst Control Center (needs the .NET
Framework 1.1) My version is 1.2.2128.637. Run it and under View Switch to
Advanced mode. Open Monitor properties 0 in the treeview and select HDTV
Support. Next turn on "Add 1080i in the Displays Manager" and Apply. Next
switch to Displays Manager and there you can select 1680x1050 in High (32
bit) color at 60 Hz. Looks absolutely gorgeous!"
Avatar billede beyer Nybegynder
01. maj 2007 - 15:19 #2
Problemet var, at jeg havde en switchbox mellem mine to PC'ere (og kun en skærm). Det var boksen, som ikke kunne vise den høje opløsning. Jeg har nu købt en ny boks, og det hele kører fint i den høje opløsning :o)