Avatar billede t.thoft Nybegynder
24. november 2006 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

En flashfil der skal køre i det uendelige

Hejsa

Jeg sidder og er ved at lave en banner med 5 billeder, som skal fade ind overi hinanden, det kan jeg også godt få til at virke.

Mit problem er bare, at når den har kørt de 5 billeder igennem, og skal starte på ny, så laver den ikke det flotte fade med det første billede. Billeder kommer bare frem (uden at fade frem) og så kører det eller som det skal igen.

Jeg har ladet mit første billede lægge i alle frames (fra start til slut)og det billede lægger som movie-clip, de andre billeder lægger som graphic.

Hvad er det lige jeg gør forkert??? (Håber der er nogen der forstår hvad jeg mener)

På forhånd tak
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
25. november 2006 - 11:32 #1
Du skal bare lade den fade over i det første billede i slutningen af din tidslinie. Når så baggrundsbilledet er helt synligt, slutter flashfilmen og genstarter med det første billede.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
25. november 2006 - 21:21 #2
Hej Lars

Jeg tror jeg har fået det til at virke...måske du kan svare på mig på 2 ting mere.

1: Jeg har som sagt 5 billeder, som er lavet lige store i Photoshop, dem har jeg placeret nøjagtig det samme sted i flash...alligevel ser det ud til at nogle af billederne "rykker" frem og tilbage, som om de lige er et par px størrer, de går fra størrelsen på de andre billeder til et par px. størrere og tilbage til den rigtige størrelse.

2: Jeg har 5 forskellige små tekster som skal stå for hvert billede, og når det billede med tekst så kommer frem, som man gerne vil læse noget mere om, skal det være muligt at klikke og man så kommer ind på siden hvor produktet er. Jeg har prøvet at lave en action på både tekst og billede, og det virker også....bortset fra at jeg ikke kan lave de 5 forskellige sider....det er den samme side man kommer ind på hvergang.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
25. november 2006 - 21:37 #3
Det var godt det virkede. :-)

1: Det er et gammelkendt fænomen i flash, men der er heldigvis nogle ting, man kan gøre for at prøve at undgå det:

+ Sæt altid bitmaps på hele pixelværdier, dvs. brug ikke en x-værdi på 1.26, men rund af til nærmeste heltal.

+ Brug ikke skalering. Prøv også at afslutte din fade på fx. 99% og start på 1% i stedet for 100% og 0%.

Prøv at se om ikke det hjælper, ellers er der også lidt flere muligheder.

2: Umiddelbart er den hurtigste løsning at lave en stor gennemsigtig knap, der ligger over hele din movie, i sit eget layer. Der sætter du en keyframe (F6), hver gang der kommer et nyt billede til syne og så ændrer du bare din kode i hver keyframe, til at kalde den rigtige side.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
26. november 2006 - 10:27 #4
Hej igen

1: det er også en x-værdig på et heltal jeg har brugt, nemlige X: 5.0 og Y: 5.0 og jeg har ikke brugt skalering, da billederne har fået den samme størrelse i Photoshop.

2: Jeg vil lige prøve at se om jeg kan få det til at virke...

1000 tak for hjælpen ;o)
Avatar billede mdmedia Nybegynder
26. november 2006 - 12:58 #5
Til 1'eren har jeg tidligere gjort følgende:
Tegn en kasse (Rød, blå what ever)som vertikalt dækker hele bitmap-højden, F8 til MC og sørg for at den er over din bitmap. Sæt alpha 0% og sørg for at den dækker hele højden i venstre  side(altså over det registrerede "0"-punkt).